
Історія
В 1959 році на Брянському машинобудівному заводі розробили проект посиленого тепловоза серії ТЕМ1. Для даного тепловоза Пензенський дизельний завод на базі дизеля 2Д50 розробив потужніший дизель ПД1 (Пензенський дизель, 1-й тип).
В 1960 році завод виготовив два, а в 1961 році ще один маневровий тепловоз підвищеної потужності. Тепловоз отримав позначення серії ТЕМ2.
Конструкція кузова ТЕМ2 незначно відрізняється від кузова ТЕМ1 перших років виробництва: бокові стінки кабіни машиніста виконані без нахилу для кращої видимості колії. В новому тепловозі замінили дизель, головний генератор та внесли ряд інших змін.
Перші тепловози ТЕМ2 отримала московська залізниця.