Примусове списання вагонів призведе до втрати 15 млрд для УЗ, — ФРТУ

Гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак розповів  про негативний сценарій у разі ухвалення ініціативи МІУ щодо скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів.

Відповідну заяву він зробив  на пресконференції “Скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів призведе до зростання витрат вантажовідправників і втрат економіки України”.
Генеральний директор ФРТУ зазначив, що найбільше примусове списання піввагонів, зерновозів та взагалі рухомого складу вдарить саме по Укрзалізниці.«

Уже у 2021 році Укрзалізниця буде змушена списати 7,5 тис. піввагонів, а це чверть від всіх піввагонів, які Укрзалізниця має в наявності. До 2028 року Укрзалізниця буде змушена списати 21 тисячу із 33 тисячі піввагонів, також доведеться списати всі 11 тис. зерновозів. Виникає питання, чи зможе Укрзалізниця побудувати новий рухомий склад, щоб замінити це списання», – заявив Гусак.

Тож, за оцінками ФРТУ, списувати рухомий склад доведеться не лише Укрзалізниці, а й іншим учасникам ринку, таке примусове списання у 2021-2022 роках призведе до падіння перевезень у розмірі 60 млн тонн на рік. Для української залізниці це втрата ще 15 млрд грн, і не тільки через нестачу власних вагонів, а через те, що не буде використовуватися її інфраструктура, її локомотиви для перевезення вагонів інших власників.«

Зараз фінансовий станУкрзалізниці важкий і, безперечно, такий захід, як скорочення терміну експлуатації вантажних вагонів ще більше вдарить і по українській залізниці, і по українській економіці», – заявляють у ФРТУ.К

Крім цього, Володимир Гусак підкреслив, що у Європі немає заборони експлуатації вагонів на підставі його віку — лише технічний стан є мірою відповідності.«

Ми, у Федерації роботодавців транспорту України вважаємо ініціативу з обмежень по експлуатації вагонів Мінінфраструктури недоцільною. Загальні наслідки прийняття цього наказу будуть негативні, це буде й втрата робочих місць, і втрата виробництва і втрата податків. Ми закликаємо відмовитися від таких адміністративних заходів, а в разі необхідності підтримки виробників вагонів вживати такі заходи як державна підтримка, державне замовлення, пільгові кредити й інше без обмежень прав інших економічних суб’єктів», – додав генеральний директор ФРТУ.Н

Нагадаємо, відповідний проєкт наказу МІУ оприлюднило 12 жовтня.

Раніше металурги звернулися до уряду, аби той не підтримуваів ініціативу вагонобудівників щодо обмеження строків експлуатації вагонів із перевищенням нормативного терміну служби та заборони використання іноземних вагонів.