У Німеччині з грудня будуть відшкодувати гроші за кожну хвилину затримки вантажу

У грудні цього року німецький оператор інфраструктури DB Netze запустить схему, згідно з якою компанія та приватні оператори будуть платити вантажовідправникам за хвилини затримки. Про це повідомляє railfreight.com.

За задумом, ця “схема ефективності” покликана стати інструментом для усунення затримок, яких можна було б уникнути, та покращення ефективності залізничного вантажного транспорту в Німеччині. Раніше її вже відпрацювали у сфері пасажирських перевезень приблизно в той же час минулого року.

Так, усі вантажі будуть поділені на так звані “чутливі” та “нечутливі” залежно від виду. Для чутливих поїздів поріг старту плати за затримку встановлений на рівні 30 хвилин, для нечутливих – дві години. Оплата ж за хвилину також залежатиме від причин.

Так, хвилини затримки, спричинені запланованими будівельними роботами, не стягуватиметься. Проте якщо будівельні роботи тривають більше від плану, то стягуватиметься. Розмір компенсації також залежить від причин затримки.

Затримки, пов’язані з мережею, становлять приблизно 10 % випадків на німецькій залізниці, затримки, спричинені операторами, – близько 35 %. Але плата за затримки, пов’язані з мережею, набагато вища: 5 євро на хвилину (чутливі поїзди) або 1 євро на хвилину (нечутливі поїзди).  За затримку через операторів плата становить 0,5 євро за хвилину та 0,1 євро за хвилину відповідно.

Таким чином, DB Netze планує щомісяця цього року платити близько 1,2 млн євро за затримки.