Латвійська залізниця оголосила тендери на будівництво проєкту Rail Baltica

Lietuvos Geležinkelių Infrastruktūra – оператор інфраструктури залізниць Литви, який відповідає за будівництво магістралі Rail Baltica на литовській території, приступив до процедури проведення тендерів. Компанії-переможці візьмуть на себе будівництво дороги та інженерних споруд на ділянці від міста Каунас до населеного пункту Паневежис, а також залізничного моста через річку Неріс в районі міста Йонава — найдовшого в країнах Балтії. Про це повідомляється  на офіційному сайті проєкту Rail Balticа.

Зазначається, що тендери планується провести у два етапи. На першому будуть відібрані компанії, які відповідають усім кваліфікаційним вимогам. На другому етапі відібрані компанії представлять конкретні пропозиції за окремими будівельними об’єктами й елементами.

З урахуванням технологічних особливостей і обмежень, закладених у проєктах, будівельні роботи розділені на чотири блоки, за кожним з яких будуть підписані окремі контракти. Це зведення земляного полотна та інженерних конструкцій, прокладка автомобільних примикань, будівництво моста через річку Неріс і укладання верхньої будови колії.

Роботи зі зведення земляного полотна, будівництва інженерних споруд і автомобільних доріг оцінюються в 475 млн євро без ПДВ. З цієї суми 67 млн ​​євро виділяється на будівництво моста через річку Неріс. Євросоюз профінансує 85% загальної вартості, а решта буде виділена з держбюджету Литви. Згідно з техніко-економічним обґрунтуванням і експертними оцінками від 2017 року загальна вартість будівництва залізниці “Каунас – литовсько-латвійський кордон” становить 977 млн ​​євро.

Литва вже подала заявку на отримання фінансової допомоги Євросоюзу в розмірі 201 млн євро, які будуть витрачені на проведення тендерів. Додатково від Євросоюзу було гарантовано фінансування обсягом 202 млн євро. Виділені кошти повинні бути використані не пізніше 2023 року