Кредит ADB дозволить завершити модернізацію залізниці у Ферганській долині

Азіатський банк розвитку (ADB) надасть Узбекистану кредит в розмірі 121 млн дол. США на завершення модернізації залізниці у Ферганській долині на сході республіки в рамках програми Central Asia Regional Economic Cooperation (CAREC), створеної ADB в 1997 р. для заохочення економічного співробітництва між країнами Центральної Азії та прилеглих районів Закавказзя і Південної Азії.

Даний транш піде за кредитом в розмірі 80 млн дол. США, наданим ADB в 2017 р. на електрифікацію однопутної лінії довжиною 145 км між містами Пап, Наманган і Андижан. Завершення цих робіт в серпні 2020 р. ознаменувало, що кільцева залізниця Ферганської долини довжиною 331 км стала електрифікованою на всьому протязі.

Погоджений 11 листопада 2020 р. кредит спрямовується на розвиток вантажних і пасажирських перевезень за рахунок модернізації систем управління рухом поїздів і зв’язку, а також на відповідну підготовку персоналу.

Модернізація залізничної мережі на сході Узбекистану поліпшить для місцевих жителів доступ до послуг у сферах охорони здоров’я та освіти, створить нові можливості для працевлаштування, сприятиме розвитку туризму і торгівлі з сусідніми країнами. В умовах пандемії коронавіруса залізничний транспорт показав свою надійність в вантажних перевезеннях.

На залізниці Узбекистану (АТ «Узбекистон Темір йуллари») доводиться 30 – 40% обсягу вантажних перевезень в країні і 3 – 4% – пасажирських. На сході країни мережа складається з кільцевої лінії між великими містами Ферганської долини, відгалужень з Папа в Ангрен і Ташкент, в Киргизію і Таджикистан. Однак в основному ці лінії побудовані в минулому столітті в розрахунку на звернення нечисленних поїздів на автономної тязі.