У Португалії в найближчі 10 років на реалізацію залізничних проектів виділяють 10,5 млрд євро

Прем’єр-міністр Португалії Антоніу Кошта представив національну інвестпрограму до 2030 р, що оцінюється в 26,3 млрд євро, в тому числі 10,51 млрд євро передбачається в найближчі 10 років направити на реалізацію 16 залізничних проектів.

Серед найбільш великих з них – будівництво ВСМ Лісабон – Порту і транскордонної високошвидкісної лінії Порту – Віго. В результаті час у дорозі на даних маршрутах складе відповідно до 1 год 15 хв і 1 год.

На реалізацію проекту ВСМ Лісабон – Порту виділяється 4,5 млрд євро. Нова магістраль дозволить не тільки скоротити час у дорозі, але і підвищити пропускну здатність як в пасажирському, так і у вантажному русі. Будівництво буде здійснюватися в два етапи і почнеться з ділянки Порту – Сорі.

На реалізацію першого етапу проекту ВСМ Порту – Валенса – Віго виділяється 900 млн євро, що дозволить вивільнити пропускні спроможності під пасажирське приміське і вантажний рух на лінії Minho. В рамках проекту передбачається також будівництво лінії до міжнародного аеропорту Порту імені Франсишку Са Карнейро.

Крім того, 290 млн євро виділяється на розвиток приміських сполучень в Лісабоні і Порту, 270 млн євро закладено на розгортання європейської системи управління рухом поїздів ETCS.

Ще 370 млн євро направляється на підтримку програм оновлення та модернізації інфраструктури і підвищення безпеки руху. У тому числі передбачається ліквідувати 155 переїздів і оснастити системами сигналізації ще 79, провести роботи по зниженню рівня шуму.

На виконання програми електрифікації всієї національної мережі виділяється 740 млн євро. За рахунок ліквідації вузьких місць на окремих ділянках мережі стане можливим звернення вантажних поїздів довжиною 750 м.

Програма вартістю 1,7 млрд євро передбачає оновлення рухомого складу для приміського, регіонального і далекого повідомлень, що обслуговуються оператором Portuguese Trains (CP).

У програмі також закладено оцінка ризиків, пов’язаних зі зміною клімату, а також визначення заходів, спрямованих на підвищення стійкості роботи мережі з огляду на можливі природні катаклізми.