За 10 місяців на Придніпровської залізниці зафіксовано 523 крадіжки залізничного майна. Збитки перевищили 3,7 млн грн

За 10 місяців 2020 р. в межах регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» зафіксовано 523 крадіжки залізничного майна, пошкодження елементів інфраструктури та розукомплектування деталей рухомого складу. Збитки магістралі перевищили 3,7 млн грн.

Найбільше потерпають від злочинних посягань господарства колії, електропостачання, сигналізації та зв’язку, де з початку цього року зафіксовано відповідно 242, 41 та 126 спроб розкрадання і розобладнання залізничного майна.

Окрім прямих збитків, заподіяних розкрадачами, на регіональну філію додатковим тягарем лягають витрати на відновлення стабільної роботи залізничної інфраструктури.

Та є більш вагомий аспект проблеми несанкціонованого втручання сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту. «Найгірше те, що дії любителів легкої наживи можуть спричинити техногенні аварії з непередбачуваними наслідками, зокрема і для довкілля; призвести до численних людських жертв, — говорить заступник начальника служби воєнізованої охорони Придніпровської залізниці Олексій Кірейко. — Адже крадіжки і розобладнання елементів залізничної мережі та пристроїв управління рухом нерідко трапляються на головних магістралях, де регулярно курсують вантажні й пасажирські поїзди».

Один із резонансних випадків стався в жовтні на перегоні Кривий Ріг-Західний—Кривий Ріг, де через крадіжку стикових накладок з рейок зійшли 14 вантажних вагонів. Збитки залізниці становили майже 8 млн грн.

Завдяки оперативним діям працівників ВОХР і правоохоронців винуватця сходження було затримано того ж дня. Злодій не вперше цупив деталі верхньої будови колії, щоб здати у брухт, і не задумувався над можливими наслідками своїх незаконних дій.

«Ця й подібні аварії загострюють проблему посилення відповідальності за несанкціоноване втручання в роботу залізничного транспорту; встановлення відповідальності, яка б співвідносилася зі шкодою, що завдається стратегічній інфраструктурі держави, із загрозами безпеці руху та масштабом можливих наслідків», — говорить Олексій Кірейко.

На думку залізничників, потрібен також жорсткий контроль держави за заготівлею та переробкою брухту чорних і кольорових металів, що свого часу невиправдано вивели з переліку ліцензійних видів господарської діяльності. Як результат — численні пункти приймання брухту відкрито приймають украдені злодіями залізничні вантажі зі слідами маркування, деталі верхньої будови колії, рухомого складу, пристроїв сигналізації та зв’язку, електропостачання.

«З початку року стрільці воєнізованої охорони регіональної філії спільно з правоохоронцями здійснили 101 перевірку пунктів приймання брухту, насамперед тих, які сусідять із залізничними коліями, й у восьми виявили заборонений до приймання брухт, — говорить Олексій Кірейко. — Діяльність цих пунктів було припинено».

Придніпровська залізниця вкотре нагадує громадянам про адміністративну та кримінальну відповідальність за несанкціоновані втручання в діяльність залізничного транспорту й застерігає від таких протиправних дій.