За кошти, недокомпенсовані за приміські перевезення, Придніпровська могла би капітально відремонтувати три електропоїзди

Упродовж 10 місяців 2020 р. регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця» недоотримала від державних адміністрацій майже 23 млн 124 тис. грн компенсації за пільгові перевезення пасажирів у приміському сполученні, у 2019 р. — ще майже 58 млн 576 тис. грн. За ці кошти можна було б капітально відремонтувати три електропоїзди, а також підвищити комфорт приміських пасажирських перевезень.

У січні—жовтні 2020 р. приміськими потягами регіональної філії було перевезено 1 млн 395,3 тис. пасажирів пільгових категорій (26 % від загальної кількості) на суму 30 млн 166,3 тис. грн. Місцеві держадміністрації, які виступають замовниками приміських пасажирських перевезень за пільговими тарифами, відшкодували залізниці лише 7 млн 43,6 тис. грн, що становить 23 % від вартості фактично наданих послуг. Заборгованість становила 23 млн 122,7 тис. грн.

У 2019 р. органи місцевої влади недокомпенсували регіональній філії за послуги з перевезення пасажирів пільгових категорій приміським залізничним транспортом 58 млн 576 тис. грн, покриття фактичних витрат залізниці виплатами з місцевих бюджетів становило 30 %. Ці кошти можна було спрямувати на оновлення та ремонт моторвагонного рухомого складу, підвищення комфорту приміських пасажирських перевезень. Зокрема, регіональна філія могла б капітально відремонтувати на власних потужностях три приміські електропоїзди, а також у заводських умовах оздоровити понад 40 колісних пар, які є однією з найбільш затребуваних позицій під час ремонту моторвагонного рухомого складу.

Розуміючи нагальну потребу в оновленні парку електропоїздів, придніпровські залізничники третій рік поспіль власними силами фактично дають «друге» життя приміським составам. У Нікопольському моторвагонному депо їм проводять не лише капітальний ремонт, а й модернізацію, покликану створити комфортні умови для пасажирів. Зокрема, встановлюють нові ергономічні сидіння, вікна та двері, сучасні освітлювальні системи та системи інформування пасажирів, застосовують новітні матеріали й обладнання. Ця соціально потрібна робота могла б мати вагоміші результати, якби місцеві органи влади повною мірою розраховувалися за пільгові пасажирські перевезення у приміському сполученні.

Придніпровська залізниця закликає держадміністрації у регіонах свого обслуговування до взаємовигідних партнерських відносин, які гарантують стабільні пасажирські перевезення у приміському сполученні. Залізничники вкотре наголошують на необхідності підписувати та сумлінно виконувати двосторонні договори на приміські пасажирські перевезення за соціальними тарифами, закладати у місцеві бюджети кошти, які б повною мірою компенсували залізниці її фактичні витрати на перевезення пільгових категорій пасажирів у приміському сполученні. Лише спільними зусиллями вдасться зберегти приміський залізничний транспорт — один із найбільш масових та надійних видів пасажирських перевезень в Україні.