Ангола пропонує побудувати трансафріканское залізницю між західним і східним узбережжям континенту

Посол Анголи в Танзанії Сандро де Олівейра на урочистому заході з нагоди 45-ї річниці незалежності Анголи від Португалії поділився планами будівництва трансафриканської залізниці між портами Дар-ес-Салам (Танзанія) на сході Африканського континенту і Лобіту на його західному узбережжі в Анголі.

Посол зазначив, що залізничний коридор міг би зв’язати Анголу і Танзанію через Замбію, тим самим забезпечивши транзит товарів з ринків Америки, Азії та Європи.

В рамках запропонованого проекту на початковому етапі може бути побудована залізниця колії 1067 мм від Лобіту до кордону з Замбією з подальшим її продовженням до міста Капірі-Мпоші в центральній провінції Замбії. У свою чергу Капірі-Мпоші є західною кінцевою точкою залізничної лінії TAZARA між Замбією і Танзанією довжиною 1860 км, побудованій китайськими фахівцями в 1970-і роки.

В даний час ангольська економіка в основному залежить від експортних поставок, в основному нафти, в Китай – в 2018 р їх обсяг у вартісному вираженні оцінювався в 25 млрд дол. США і перевищував разом узяті потоки в інші країни світу.

У той же час між тими ж Анголою і Танзанією майже немає торгових відносин. У 2015 р Танзанія експортувала в Анголу товари на суму менше 5 млн дол. США, а ангольський експорт в зворотному напрямку оцінювався всього в 500 тис. дол. Це в якійсь мірі можна пояснити проблемами з перевезеннями автотранспортом, особливо по території Замбії в сезон дощів.

З великою часткою ймовірності основні роботи по організації будівництва залізниці візьме на себе Ангола, де середній дохід на душу населення перевищує аналогічний показник в Танзанії і Замбії в 3 і 2 рази відповідно