Залізниці Китаю змінюють пріоритети

Залізниці Китаю (CR) заявили, що в 2021 р. основна увага буде направлена на підвищення ефективності і прибутковості експлуатації наявної мережі, а не на її розширення. За повідомленням міністерства фінансів країни, більш високий пріоритет отримають вкладення в сферах забезпечення зайнятості та соціального захисту населення, освіти і охорони здоров’я, необхідні для подолання наслідків пандемії. 

За останні 5 років CR збільшили протяжність ліній мережі на 20,9%, до 146,3 тис. км, а довжина високошвидкісних магістралей майже подвоїлася, склавши 37,9 тис. км. Однак, за повідомленням видання South China Morning Post, масштабні інвестиції в нарощування мережі залізниць привели до зростання боргових зобов’язань CR до 5,49 млрд юанів (845,5 млрд дол. США), або до 65% вартості активів. 

Вкладення в залізничне будівництво в 2020 р. вже знизилися до 781,9 млрд юанів (120,7 млрд дол. США), вперше з 2013 р. опустившись нижче рівня 800 млрд юанів. Плани по введенню в експлуатацію в 2021 р. 3700 км ліній в порівнянні з 4933 км в 2020 р, менше число нових проектів і зміна державних пріоритетів інвестиційної політики віщують скорочення вливань в нарощування національної залізничної мережі і в майбутньому. 

CR має намір в 2021 року збільшити оборот, досягти зростання доходів від перевізної діяльності (до 1,18 трлн юанів у порівнянні з 1,13 трлн в 2020 р.) за рахунок збільшення обсягу пасажирських перевезень до 3,1 млрд чол. і вантажних – до 3,7 млрд т