У Коста-Ріку прибутку китайські дизель-поїзда

У коста-риканський порт Кальдера морем з Китаю доставлені вісім нових дизель-поїздів для національного залізничного оператора Incofer. Рухомий склад, призначений для використання в приміському сполученні столичного міста Сан-Хосе на лінії колії 1067 мм, побудований на підприємстві CRRC Qingdao Sifang за укладеним в грудні 2018 р. контрактом вартістю 32,7 млн дол. США. Це перша в історії країни закупівля нових пасажирських моторвагонних поїздів.

Розраховані на максимальну швидкість руху 70 км / год двовагонні секції довжиною 38 м оснащені дизельними двигунами німецького виробництва і відповідають стандартам щодо викидів ЄС рівня IIIA. Їх шкідливі викиди на 90% менше, ніж у експлуатованих поїздів серії 2400, закуплених раніше у іспанського оператора Feve. Постачальник гарантує 30-річний термін служби.

Потяги місткістю 372 чол. обладнані системою кондиціонування повітря, засобами аудіовізуального інформування пасажирів з використанням світлодіодних моніторів, місцями для розміщення інвалідних колясок. Для більшої стійкості до ударів подвійні вікна вагонів виготовлені зі скла і полікарбонату.

Протягом трирічного терміну будівництва поїздів Incofer провів велику підготовчу роботу для можливості їх експлуатації. Зокрема, були модернізовані депо і елементи інфраструктури, реконструйовані пасажирські платформи. Планується, що нові поїзди вийдуть на лінію протягом перших чотирьох місяців 2021 року після проходження необхідних випробувань.

Впровадження сучасного рухомого складу є частиною державного плану розвитку залізничного транспорту. У травні 2020 року уряд Коста-Ріки оголосило про плани створення електрифікованої залізничної мережі протяжністю 84 км в густонаселеній столичної зоні Сан-Хосе. Магістральна лінія з прогнозованим добовим пасажиропотоком 200 тис. чол. пройде зі сходу на захід – від міста Картаго через Сан-Хосе і Ереду до Алахуела. В ході будівництва буде створено 1200 робочих місць, в експлуатації лінії задіють 1500 людей.

Крім того, вивчається можливість реалізації пропонованого проекту електрифікації вантажних маршрутів Limón, що охоплює нові і модернізовані лінії.

В даний час в енергетичному балансі країни більше 98% припадає на поновлювані джерела, перш за все на гідроенергетику. Однак транспортний сектор в значній мірі залежить від викопного палива. Уряд вважає, що електрифікація залізниць зіграє важливу роль в декарбонізації енергетики країни до 2050 р.