Китайські електровози випробують для роботи на залізницях Європи

В кінці травня 2021 року планується завершити випробування першого магістрального електровоза, побудованого китайською компанією CRRC Zhuzhou Locomotive (CRRC ZELC) відповідно до вимог Rail Cargo Hungaria (RCH) – дочірньої компанії Федеральних залізниць Австрії (ÖBB). Метою випробувань є сертифікація локомотивів з гібридною силовою установкою для роботи на залізницях країн ЄС. Планується, що подібні локомотиви будуть затребувані в Угорщині, Хорватії, Сербії, Румунії, Північній Македонії, Греції і Болгарії.

У вересні 2019 р. RCH і CRRC Zhuzhou підписали контракт на поставку в Угорщину двох маневрових і двох магістральних локомотивів з гібридною силовою установкою, де поряд з обладнанням для харчування від контактної мережі передбачений блок накопичувачів енергії на основі суперконденсаторів. За умовами контракту перші 4 роки локомотиви перебувають у RCH в лізинг, включаючи їх повне технічне обслуговування постачальником. Чотиривісний магістральний електровоз може харчуватися від контактної мережі змінного струму 15 кВ, 16,7 Гц або 25 кВ, 50 Гц. Розвиваючи потужність 5,6 мВт, він розрахований на рух зі швидкістю до 140 км / год. Суперконденсатори потужністю 350 кВт забезпечують запас автономного ходу на рівнинній ділянці не менше 10 км.

Тестування пройде в випробувальному центрі компанії DB Systemtechnik в Міндена (Німеччина). Імовірно спільне напрацювання локомотива повинна скласти 1750 год. На ходових випробуваннях на залізницях Німеччини (DB) електровоз повинен провести вантажний поїзд на відстань 500 км, а на ресурсних – виконати пробіг 1570 км. При позитивних результатах експлуатації угорська компанія має право продовжити оренду або викупити електровози з можливістю замовлення ще по 20 локомотивів кожного виду. Процес ускладнюється відсутністю досвіду сертифікації китайських локомотивів для використання в країнах ЄС і трактування відповідності їх параметрів вимогам четвертого залізничного пакету.

Разом з тим в країнах ЄС локомотиви китайського виробництва вже використовуються. Так, два маневрових тепловози DF7G-E знаходяться в експлуатації у державній залізничній логістичній компанії Естонії Operail (EVR Cargo). У 2011 р. EVR Cargo замовила 16 таких локомотивів у компанії CNR (згодом увійшла до складу CRRC). Однак, отримавши дві одиниці, відмовилася від подальшої поставки.