Japan Railways Group оголосила про рекордні збитки з квітня по грудень 2020 року

Japan Railways Group (JR Group) оголосила про чисті збитки за підсумками перших 9 місяців (з квітня по грудень) поточного фінансового року (закінчується 31 березня 2021 р. ) в своїх чотирьох котируються на біржі компаніях. Основною причиною втрат послужило падіння попиту на пасажирські перевезення через пандемію COVID-19.

Збиток що входить до групи компанії East Japan Railway (JR East) за цей період склав 294,5 млрд ієн (2,8 млрд дол. США). JR East також переглянула прогноз доходів в цілому по фінансовому році, які повинні досягти 1,7 трлн ієн, що на 39,8% нижче, ніж в попередньому році, а оцінка втрат зросла з 418 млрд до 450 млрд ієн через оголошення урядом країни в січні 2021 р. надзвичайної ситуації через зростаючого числа випадків зараження коронавірусом. Причому в JR East не очікують відновлення попиту на пасажирські перевезення до кінця наступного фінансового року.

Компанія West Japan Railway (JR West) в квітні – грудні 2020 р. вперше з 2003 р. зазнала втрат в 161,8 млрд ієн, в той час як за той же період 2019 року була отримана чистий прибуток в 117,1 млрд ієн . Однак в компанії розраховують на отримання доходів у цілому за підсумками року на рівні прогнозу.

В Central Japan Railway (JR Central) також повідомили про збитки за 9 міс 2020 року – 111,4 млрд ієн.

Компанія Kyushu Railway (JR Kyushu) зазнала збитки в 11,6 млрд ієн, в той час як за квітень – грудень 2019 р. чистий прибуток там склала 35,3 млрд ієн. Негативний результат пояснюється зниженням доходів у порівнянні з попереднім роком на 36,7%, до 202,4 млрд ієн.

Понесені Japan Railways Group втрати були викликані скороченням на 40% доходів від перевезень пасажирів звичайними поїздами. Ще більше падіння доходів, від 50 до 70%, зафіксовано в секторі перевезень швидкісними поїздами Сінкансен. Крім того, збитки перебувають у власності JR Group готельного бізнесу та інших комерційних підприємств. 

В даний час всі чотири компанії проводять ряд реформ, в тому числі спрямованих на зменшення витрат на заробітну плату і скорочення числа поїздів в вечірній час; розглядається також введення системи оплати за проїзд, диференційованої в залежності від часу доби