Залізниці Індії отримують найбільше за свою історію фінансування

У державному бюджеті Індії на 2021/2022 фінансовий рік по розділу «Залізничний транспорт» передбачено видатки в розмірі 1,1 трлн рупій (приблизно 15 млрд дол. США), у тому числі 1,07 трлн рупій доводиться на капітальні вкладення. З урахуванням позабюджетних джерел обсяг інвестицій в розвиток залізниць країни складе 2,15 трлн рупій (29,3 млрд дол. США). Це найбільші в історії залізничного транспорту Індії капіталовкладення, перевищують показники попереднього року на 540 млрд рупій.

Таке зростання інвестицій відповідає державній стратегії, яка передбачає зростання бюджетних витрат для пом’якшення негативних наслідків пандемії на економіку країни. При цьому однією з найважливіших задач вважається зниження частки транспортної складової в кінцевій вартості вітчизняної продукції.

З цією метою планується запустити Західний і Східний виділені вантажні коридори до червня 2022 р. причому ділянку Східного коридору Сон Нагар – Гомо довжиною 263,7 км, що споруджується на основі державно-приватного партнерства, буде введений в експлуатацію в 2021 – 2022 рр., трохи пізніше рух відкриється на ділянці Гомо – Данкуні довжиною 274,3 км. 

Намічено і далі розвивати мережу виділених вантажних коридорів. Зокрема, розробляються проекти коридору Східного узбережжя між містами Харагпур і Віджаявада, а також коридорів «Схід – Захід» від Бхусавала до Харагпура і Данкуні і «Північ – Південь» від Ітарсі до Віджаявада.

Має бути суцільна електрифікація ліній колії тисячу шістсот сімдесят шість мм. Довжина електрифікованого полігону до кінця 2021 року має скласти 46 тис. Км, або 72% загальної протяжності (станом на 1 жовтня 2020 року було електрифіковано 41 548 км). До кінця 2023 р. лінії широкої колії намічено повністю електрифікувати.

На ряді напрямків передбачено будівництво других колій, виділяються кошти на проект високошвидкісної лінії Мумбаї – Ахмедабад. У 2021/2022 фінансовому році очікується підготовка проектних пропозицій ще по семи високошвидкісних лініях загальною довжиною близько 4900 км. Заплановано оновлення пасажирського рухомого складу, впровадження засобів забезпечення безпеки руху, зокрема АЛС.

Велика увага в державному бюджеті приділено розвитку міського громадського транспорту, в тому числі метрополітену. В даний час в країні діють лінії метро загальною протяжністю 702 км і будується ще 1016 км ліній метрополітену і швидкісного приміського рейкового транспорту (RRTS) в 27 містах. Передбачається розгортати будівництво рейкових систем полегшеного типу, що вимагають менших витрат.