Проєкт Rail Baltica отримає 1,4 млрд євро фінансування від Європейського Союзу

Європейський парламент та Рада домовилися про фінансування програми «з’єднання Європи» (CEF). У рамках програми 1,4 млрд євро отримає проєкт будівництва високошвидкісної магістралі Rail Baltica. Про це повідомляє railfreight.com.

Загалом розмір програми передбачає спрямування 30 млрд євро на транспортні, енергетичні та цифрові проєкти. Зауважено, що прибалтійські держави Естонія, Литва та Латвія мали тривалу суперечку з ЄС під час пошуку додаткових коштів для інтеграції проєкту залізничної інфраструктури.

Зокрема, аби отримати підтримку проєкту з фонду CEF прибалтійські країни погрожували навіть заблокувати пакет фінансування ЄС, спрямований на полегшення наслідків пандемії. Урешті-решт обидві сторони досягли згоди, що дає «зелене світло» для реалізації проєкту.

У цілому план фінансування CEF охоплює шість років, з 2021 по 2027 рік. Він передбачає 25,81 млрд. євро на модернізацію транспортної інфраструктури та завершення міждержавних проєктів.

Також значні кошти підуть на цифровізацію, а саме 2,06 млрд євро. Енергетичні проєкти матимуть частку 5,84 млрд євро від загального фінансування програми.

Нагадаємо, минулого року в Польщі й розпочалося будівництво колії на ділянці Чижев – Білосток – першої частини «польської ділянки» магістралі Rail Baltica. Проєкт передбачає будівництво 70 км нових колій, нових станцій та встановлення пристроїв контролю дорожнього руху. Вартість робіт становить понад 800 млн євро, з яких понад 668 млн – внесок ЄС.