Чехія: черговий етап розгортання європейської системи управління рухом поїздів ETCS

Оператор інфраструктури залізниць Чехії Správa železnic завершив установку європейської системи управління рухом поїздів ETCS на всьому протязі двухпутної лінії Петровице-у-Карвіні – Бржецлав довжиною 204 км. Будівельно-монтажні роботи, що почалися в середині 2017 року і тривали 3,5 роки, велися на трьох ділянках: Петровице-у-Карвіні – Богумін довжиною 14 км, Богумін – Пршеров (92 км) і Пршеров – Бржецлав (98 км). Попередньо вся лінія була оснащена радіозв’язком стандарту GSM-R.

Для впровадження ETCS потрібна модернізація поста диспетчерського управління в Пршерове, який регулює рух на більшій частині лінії, що входить в трансєвропейський коридор Балтика – Адріатика.

Проект передбачає розгортання ETCS рівня 2, базової версії 3. Для визначення місця розташування рухомого складу в системі використовуються підлогові прийомовідповідачі. Підрядником проекту стала чеська компанія AŽD Praha. Його загальна вартість перевищує 730 млн чеських крон (майже 28 млн євро) без урахування ПДВ, Євросоюз надав Чехії 20,5 млн євро за програмою Connecting Europe Facility (CEF).

В рамках глобального плану розгортання ETCS на мережі залізниць Республіки Чехії оператор продовжує впровадження системи. Зокрема, ведеться її монтаж на лінії Кралупи-над-Влтавоу – Прага – Колін. Тут теж підрядником виступає AŽD Praha. Монтаж ETCS рівня 2 на ділянці першої черги між містами Чеський Брод і Прага завершено в жовтні 2020 р. недавно її ввели в експлуатацію.

В процесі робіт було модернізовано лінійне і станційне обладнання, побудовані два центри радіоблокування, реконструйований центр диспетчерського управління в Празі. На перегонах і станційних коліях встановлено 682 прийомовідповідача. Вартість проекту на цій ділянці оцінюється майже в 328 млн крон, ЄС за програмою CEF надав 3,32 млн євро.