Укрзалізниця розпочинає масштабні роботи з модернізації залізничних колій, — Іван Юрик

Укрзалізниця з 1 квітня розпочала цьогорічний сезон колійних робіт. Планується провести реконструкцію та капітальний ремонт майже 400 км колій та ще 800 км оновити середнім ремонтом. Загалом цього року Укрзалізниця передбачила вкласти у ремонт та модернізацію інфраструктури до 9 млрд грн.

Крім того, буде проведена реконструкція та капітальний ремонт 455 стрілочних переводів та оновлено середнім ремонтом 600 одиниць. «Ми ретельно проаналізували стан всієї залізничної інфраструктури. Основні роботи будуть зосереджені на проблемних ділянках з інтенсивним рухом. Після виконання робіт, буде скасовано діючі обмеження швидкості, реалізовано максимальну пропускну здатність для вантажних поїздів та максимальну графікову швидкість для пасажирських», — розповів в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

Передбачається, що у цьому році колійні роботи виконуватимуться, зокрема на напрямках Дарниця — Гребінка, Київ — Фастів — Жмеринка — Вапнярка — Одеса, Знам’янка — Одеса, Миронівка — П’ятихатки — Чаплине, Козятин — Шепетівка — Здолбунів, Кривий Ріг-Головний — Комиш-Зоря — Волноваха — Маріуполь, Львів — Стрий — Чоп та ін.

Також Укрзалізниця розпочинає два масштабні інфраструктурні проєкти з електрифікації напрямків Долинська — Миколаїв — Колосівка та Ковель — Ізов — Держкордон. Причому останній проєкт заплановано реалізовувати за власні кошти та закінчити вже у цьому році.

«Зараз ми готуємося до масштабних робіт по колії та маємо надолужувати втрачене. Тож, терміново приступаємо до робіт з електрифікації за напрямком Ковель — Ізов — Держкордон. Електрифікація цього напрямку протяжністю 94 км дозволить компанії вийти на новий рівень в експортних вантажних перевезеннях. Зокрема, зможемо збільшити вагу вантажних поїздів з 4,6 тис. тонн до 6 тис. тонн та матимемо щорічний економічний ефект для компанії в сумі майже 105 млн грн за рахунок зменшення собівартості перевезень. Також зменшимо кількість викидів у навколишнє середовище на 12 тис. тонн», — зазначив Іван Юрик.

Щодо електрифікації залізничного напрямку Долинська — Миколаїв, то впродовж найближчих місяців тендерний комітет визначить підрядника будівництва, а вже в третьому кварталі 2021 року заплановано розпочати роботи за фазою І проекту. Нагадаємо, що тендер був оголошений Укрзалізницею спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ). Фінансування проекту здійснюватиметься за залучені кошти ЄБРР та ЄІБ на загальну суму близько 366 млн євро з ПДВ.

«Електрифікація ділянки Долинська — Миколаїв, яка є частиною коридору Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T) в межах України, дозволить Укрзалізниці збільшити свої можливості у перевезення експортних вантажів, а це збіжжя, рудні вантажі, пальне та інше, до портів Миколаєва. Перевезення електрифікованими напрямками для нас — це зниження собівартості та збільшення пропускної здатності, для України — це поліпшення екології та розвантаження й збереження автошляхів», — підкреслив керівник Укрзалізниці.