Будівництво перших ділянок ВСМ в Чехії планується почати в 2025 році

Оператор інфраструктури залізниць Чехії Správa železnic (SŽ) представив оновлену інформацію про проведену підготовку до будівництва декількох високошвидкісних залізничних ліній в Чеській Республіці.

Поточні плани включають будівництво ВСМ до німецького Дрездена, а також з’єднання з залізничною мережею Словаччини та Польщі з метою значного скорочення часу в дорозі між Прагою і такими містами, як Братислава і Вроцлав. Зараз проходить так званий передінвестиційний етап всієї програми спорудження ВСМ, а будівництво перших ділянок планується почати в 2025 р.

Високошвидкісний коридор буде сформований від німецького кордону в напрямку північ – південь-схід і зв’яже Усті-над-Лабем і Брно, а також великі нові станції, розраховані на пасажирів в Празі і Йіглаве. Всього мережа ВСМ зможе обслуговувати близько 5,5 млн чол., що становить приблизно половину всього населення Чехії, а щодобовий пасажиропотік може досягти 130 тис. чол.

У північному напрямку від Праги траса ВСМ включатиме два протяжних тунелі, в тому числі крушногорський в районі німецького кордону. Додатково заплановано будівництво двох ліній в східному напрямку – перша візьме початок у районі Праги і піде в напрямку Градець-Кралове і далі на схід до кордону з Польщею, в той час як іншу прокладуть від Брно на північний схід до Острави. Нові лінії побудують двоколійними з розрахунком на максимальну швидкість 320 км/год, їх обладнають європейською системою управління рухом поїздів ETCS рівня 2.

Планування нових ліній здійснюється в три етапи. Вважається, що перший, який називають стратегічним, був пройдений в 2014 – 2018 рр. Поточний етап триватиме приблизно до 2023 року і включатиме детальне техніко-економічне обґрунтування, а також громадські консультації з наступним затвердженням результатів дослідження Міністерством транспорту Чехії.

Поточний етап охоплює роботи за такими лініями: Прага – Дрезден (результати ТЕО схвалені в 2020 р.); Прага – Брно – Бржецлав (підготовка до затвердження ТЕО намічена на другий квартал 2021 р.); Брно – Пршеров – Острава (затвердження ТЕО заплановано на третій квартал 2021 р,); Прага – Градец-Кралове. Підготовчі роботи проходять і по інших дільницях майбутньої мережі ВСМ, але з більш пізніми термінами завершення.

Роботу з планування управління будівництвом проведуть в 2023 – 2025 рр., далі будуть видані дозволи на будівництво, яке має розпочатися з 2025 року і буде проводитися до 2050 р. Щорічні витрати на спорудження ВСМ складуть близько 690 млн дол. США. За прогнозами, перші ділянки високошвидкісних ліній відкриються для перевезення пасажирів в 2028 р.

Початкові роботи з підвищення пропускної здатності залізничної мережі в районі Праги вже ведуться. Так, розпочато будівництво рейко ділянки між станціями Вршовіцях і Гостіварж. Затверджено також архітектурний проект нової станції Прага-Східна майбутньої ВСМ в місті Нехвізди, в 22 км на схід від столиці Чехії. Будівництво нової станції істотно скоротить час у дорозі між Їглава та містами Прага і Брно. До Праги жителі Їглава зможуть дістатися за 37 хв, а до Брно – за 30 хв замість нинішніх 3 і 2 год відповідно,