У 2020 році залізниці Австрії відпрацювали на беззбитковому рівні

Федеральні залізниці Австрії (ÖBB) в 2020 р, незважаючи на скорочення доходів на 700 млн євро (у порівнянні з плановим значенням) з початку пандемії коронавіруса, відпрацювали на беззбитковому рівні. Цьому сприяли вжиті заходи щодо зниження витрат – ÖBB вдалося скоротити витрати приблизно на 380 млн євро.

Всі підрозділи ÖBB показали рівний результат, а сумарний прибуток до оподаткування (показник EBT) склала 59 млн євро, в той час як в 2019 р. – 169 млн євро.

Загальний дохід холдингу дорівнював 6,72 млрд євро (в 2019 р. – 6,94 млрд євро). У 2020 році було закуплено матеріалів і послуг на суму 1,69 млрд євро, в 2019 р. – 1,78 млрд євро. Витрати на персонал виявилися на рівні 2019 р. та становили 2,74 млрд євро, інші експлуатаційні витрати – 439 млн євро в порівнянні з 476 млн євро в 2019 р. Показник EBITDA опустився з 1,95 млрд євро в 2019 році до 1,85 млрд євро в 2020 р.

Вихід на беззбитковий рівень для ÖBB став можливий завдяки таким заходам, як перехід на скорочений робочий день, додаткові замовлення, а також зменшення плати за доступ до інфраструктури. Це дозволило отримати економію в розмірі 378 млн євро. Крім того, підтримка з боку держави склала майже 200 млн євро.

У 2020 р. ÖBB перевезли 286,5 млн осіб., що на 190 млн менше, ніж роком раніше. У тому числі 142,2 млн на дальньому сполученні, 20,6 млн приміськими поїздами та 123,7 млн ​​регіональними автобусами під брендом Postbus. У пік пандемії пасажиропотік впав на 90%, а в річному численні на 40%, що відповідає рівню кінця 1980-х років.

Rail Cargo Group (RCG), дочірня компанія ÖBB, в 2020 р. перевезла як всередині країни, так і в міжнародному сполученні 95 млн т різних вантажів, починаючи від сировини для промисловості до споживчих товарів, таких як паста, томатний соус і туалетний папір.

У розвиток і оновлення залізничної інфраструктури в 2020 р інвестовано понад 2,6 млрд євро. Приблизно на 200 інфраструктурних об’єктах ÖBB роботи, в тому числі під час пандемії, проводилися в колишньому обсязі.

На 2021- 2026 рр. ÖBB взяли комплексний інвестиційний план вартістю понад 25 млрд євро, з яких 20,6 млрд підуть на розвиток і оновлення інфраструктури, ще 3,4 млрд – на модернізацію і розширення парку пасажирського рухомого складу. Кошти також вкладаються в розширення мережі нічних поїздів Nightjet. На початку літа 2021 року планується відновити сполучення з Римом, Венецією, Міланом, Ліворно, а також ввести в обіг новий поїзд в повідомленні з Амстердамом. В кінці року додасться ще один поїзд до Парижа.

Протягом найближчих 6 років планується інвестувати близько 1,5 млрд євро в цифровізацію залізничної галузі. У секторі інфраструктури ведуться роботи по розробці цифрового двійника мережі ÖBB. Наскрізну цифровізацію планується впровадити в області організації управління вантажними перевезеннями.