Вартість будівництва лінії на магнітному підвісі Chuo Shinkansen в Японії зросла на 1,5 трлн ієн

Японська залізнична компанія JR Central підтвердила збільшення вартості будівництва лінії на магнітному підвісі Chuo Shinkansen між містами Токіо, Нагоя та Осака на 1,5 трлн ієн (близько 13,7 млрд дол. США). Загальні витрати на спорудження дільниці Токіо – Нагоя довжиною 286 км досягнуті 7,04 трлн ієн (64,35 млрд дол. США).

В JR Central заявили про необхідність перегляду плану фінансування будівництва через погіршення економічної ситуації в період пандемії коронавіруса. Відзначено кілька факторів підвищення вартості, в тому числі пов’язаних з несприятливими умовами будівництва на кінцевих станціях в районі Сінагава (Токіо) і Нагої, що спричинило за собою додаткові витрати в 500 млрд ієн. Тут треба було проводити земляні роботи відкритим способом під спорудами, які належать до ВСМ Токайдо Сінкансен і звичайних лініях, що виявилося можливим тільки в нічний час. До того ж в ході робіт будівельники зіткнулися з труднощами, пов’язаними з геологічними особливостями і браком вільного простору на станціях, що також призвело до зростання витрат.

Ще 600 млрд ієн необхідно було залучити на посилення заходів захисту в разі землетрусів і зміцнення надземних споруд. Таке рішення було прийнято за підсумками тестів, в тому числі на вібростійкість, проведених на полігоні для випробувань поїзда на магнітному підвісі в префектурі Яманасі, а також в дослідницькому центрі в м. Комаки (префектура Айті).

Додаткові 300 млрд ієн знадобилися для того, щоб захистити будівельні майданчики від попадання витягнутого при проходці тунелю грунту. Ряд труднощів пов’язаний з проходженням найглибшого в Японії тунелю довжиною 25 км в південних Японських Альпах на глибині 1400 м. Вартість його будівництва зросла після того, як влітку 2020 р. прохідницькі роботи в префектурі Сідзуока були припинені через екологічну загрозу, оскільки тунель проходить поблизу витоку річки Ци, однією з головних водних артерій префектури.

В JR Central планують покрити всі витрати переважно за рахунок грошових коштів від основної діяльності, а решту – за допомогою кредитів. В 2021 фінансовому році в компанії очікують отримати доходи в обсязі 66% необхідного рівня за цінами 2018 р., у 2022-му – вже 80%, в 2023-ому – 90% і лише до 2028 р. довести цей показник до 100%.

Проект будівництва лінії Chuo Shinkansen між містами Токіо, Нагоя та Осака був схвалений в 2014 р. Згідно з планом 2017 року вартість будівництва оцінювалася в 5,52 трлн ієн. Ділянка Сінагава – Нагоя планується відкрити в 2027 р.