Через 16 років відновлено вантажний рух по залізниці між чилійським портом Аріка і столицею Болівії Ла-Пасом

Перший за останні 16 років вантажний поїзд відправлений 5 травня 2021 р. з порту Аріка чилійською ділянцою довжиною 206 км залізниці Аріка – Ла-Пас (FCALP). Залізниця FCALP колії 1000 мм здана в експлуатацію в 1913 р. відповідно до договору про мир і дружбу 1904 року між Чилі і Болівією. Регулярний рух по залізниці Аріка – Ла-Пас здійснювалося до 6 лютого 2001 року, коли частина шляху була зруйнована в результаті повені через розлив річки Льюта на території Чилі. З тих пір обсяги перевезень різко скоротилися. Остаточно рух поїздів припинилося в листопаді 2005 р. Лише на окремих ділянках як на чилійської, так і на болівійської стороні продовжували виконуватися пасажирські перевезення.

Сьогодні відкриття руху стало результатом зацікавленості болівійського залізничного оператора Ferrocarril Andino у відправці вантажів на експорт і отриманні імпортної продукції з порту Аріка, який є альтернативою іншому чилійському морському порту – Антофагаста.

Робота, спрямована на відновлення руху, проводилася протягом останніх двох років. У переговорний процес були залучені представники FCALP, керуючої компанії порту Аріка (EPA), а також Державних залізниць Чилі (EFE).

Першим поїздом з використанням двох тепловозів U13C споруди General Electric здійснюється перевезення 480 т рулонів імпортної сталі, а в зворотному напрямку тим же поїздом відправлять 480 т болівійської сої.

Зміна локомотивів проводиться на станції Вісвірі на чилійській стороні кордону з Болівією. Два локомотива необхідні для того, щоб подолати затяжний підйом довжиною 43 км в Чилі, крутизна якого досягає 65 ‰.

В даний час регулярні вантажні перевезення з порту Аріка до прикордонної території Болівії також організовані по автомагістралі CH-11. Тому з відновленням руху поїздів на постійній основі залізничникам доведеться конкурувати з вантажним автотранспортом.