Іспанська оператор Renfe відкладає вихід на французький ринок високошвидкісних сполучень

Іспанський національний оператор Renfe підтвердив інформацію про те, що відкладає вихід на французький ринок високошвидкісних сполучень в коридорі Ліон – Париж до 2024 р. Також він вважає неможливим приступити до перевезень в повідомленні Марсель – Ліон в кінці 2021 р.

Renfe посилається на проблеми з доступом до інформації про залізничну інфраструктуру Франції і технічних характеристиках, яким повинні відповідати системи сигналізації. Ще однією перешкодою є висока залежність від компаній групи SNCF, таких як Eurailtest і Materis, в проведенні випробувань і отриманні технічної підтримки.

У Renfe відзначили, що як і раніше будуть концентрувати свої зусилля на реалізації планів, пов’язаних із запуском швидкісних поїздів до Парижа, незважаючи на те що запланований на 2023 р. початок руху до столиці Франції доведеться знову ж зрушити на більш пізній термін. Таке рішення пов’язане з проблемами, які виникли при отриманні допуску на курсування поїздів серії 100 від Ліона до Парижа.

Ці поїзди обладнані французькою системою сигналізації TVM 430, в той час як на ВСМ Ліон – Париж, відкритої в 1981 – 1983 рр., все ще діє система TVM 300. В принципі система TVM 430 сумісна з TVM 300, але у випадку з іспанськими потягами виникають проблеми, пов’язані з електромагнітними перешкодами.

В даний час Національне товариство залізниць Франції (SNCF) працює над заміною TVM 300 на лінії Париж – Ліон на систему ETCS, однак робота буде завершена тільки до 2028 р.

Renfe в свою чергу зараз зайнятий отриманням допуску для нових поїздів Talgo серії 106 з метою їх експлуатації у Франції. Поставки цих поїздів, обладнаних системами ETCS, TVM 430, а також традиційною французькоїю системою точкової локомотивної сигналізації KVB, вже почалися в 2021 р. Однак і в цьому випадку Renfe зіткнувся з окремою проблемою – отриманням дозволу на обладнання нових поїздів системою локомотивної сигналізації подвійного стандарту ETCS / KVB.