У Франції тестують електропоїзд в режимі напівавтоматичного управління GoA2

З 17 по 21 травня 2021 року на одній з ділянок на півночі Франції успішно пройшли випробування модифікованого двоповерхового електропоїзда Regio 2N в режимі напівавтоматичного управління (з рівнем автоматизації GoA2). При цьому поїзд здатний прискорюватися і гальмувати автоматично під наглядом машиніста, а система управління – розпізнавати свідчення підлогових світлофорів і реагувати на них.

Випробування проходили в рамках проекту, що виконується консорціумом, в який входять Національне товариство залізниць Франції (SNCF), компанії Alstom, Bosch, Spirops і Thales, а також науково-дослідний інститут Railenium. Мета проекту полягає в створенні безпілотного поїзда в 2023 р. Перехід до безпілотних пасажирських і вантажних потягів дозволить підвищити пропускну спроможність залізниць і точність дотримання розкладу руху, а також скоротити витрату енергії. Все це буде стимулювати передачу перевезень з автомобільного транспорту на залізничний.

На початку 2021 року на заводі Alstom в Креспені (Франція), раніше належав компанії Bombardier, електропоїзд Regio 2N дообладнували відеокамерами, радарами, і іншими датчиками для збору даних про навколишнє оточення.

У березні 2021 року на цій же ділянці пройшли випробування даного електропоїзда, в ході яких тестували супутникову систему геолокації і апаратуру для розпізнавання показань світлофорів. При цьому нова бортова система автоведення працювала автономно, не впливаючи на управління поїздом.

Дообладнаний поїзд продовжать зазнавати з метою вдосконалення технологій розпізнавання перешкод в період шкільних канікул, але в інші дні він буде використовуватися в регулярній експлуатації, в ході якої продовжиться збір даних, включаючи розпізнавання показань світлофорів. Крім того, консорціум займається більш тонким налаштуванням алгоритмів регулювання тяги і гальмування і подальшим розвитком технології безпілотного управління.