У Фінляндії почнуть застосовувати обладнання для автоматичного моніторингу стану поїздів в русі

VR FleetCare, дочірня компанія з обслуговування рухомого складу фінського національного оператора VR Group, в червні 2021 р. встановить обладнання Train Scanner, призначене для автоматичної зовнішньої перевірки поїздів, що курсують в районі Гельсінкі. З його допомогою можна виявляти, наприклад, незатянуту гайку, відкриті люки, будь-які несправності або зовнішні пошкодження. 

Train Scanner розроблений спільно з фінською компанією Vire Labs, що спеціалізується на виробленні рішень в області Інтернету речей (IoT) на основі машинного інтелекту. 

В основу Train Scanner закладені технології машинного зору, розпізнавання форми і штучного інтелекту. Для сканування поїздів, що проходять опори висотою 6,5 м, обладнані сканерами, які встановлюються по обидва боки залізничної колії. Бічна частина і дах вагонів інспектуються з використанням камери лінійного сканування з максимально високою швидкістю отримання візуальної інформації і дозволом кілька міліметрів. Дані зі сканера обробляються в реальному часі з використанням технології периферійних обчислень, а інформація про будь-якому відхиленні передається обслуговуючому персоналу. Всі отримані дані розміщуються в хмарному сервісі. 

У VR FleetCare повідомили, що випробування Train Scanner проводилися в пілотному режимі протягом одного року і результати виявилися обнадійливими. У червні 2021 р. першим рухомим складом, який піддасться перевірці з використанням Train Scanner, стануть приміські поїзди FLIRT споруди Stadler перед прибуттям в депо. 

Фахівці VR FleetCare розраховують, що застосування Train Scanner обіцяє ряд переваг. Зокрема, крім підвищення безпеки руху, за рахунок отриманих даних можна буде з великою точністю визначати міжремонтні інтервали, зменшити число інспекційних перевірок. 

Поки що обладнання Train Scanner було протестовано на пасажирських поїздах, проте воно може застосовуватися і для будь-якого іншого рухомого складу. Також Train Scanner можна використовувати на прикордонних станціях, наприклад для автоматичної перевірки вагонів на предмет їх відповідності місцевим експлуатаційним нормам.