У Франції можуть з’явитися нові маршрути денних і нічних поїздів, в тому числі міжнародних

Французький уряд 20 травня 2021 р. в той же день, коли відновився рух нічних потягів за маршрутом Париж – Ніцца, звернувся до парламенту з оцінкою можливостей введення в обіг нових міжрегіональних і нічних поїздів.

У доповіді уряду відображений запуск восьми денних маршрутів, в тому числі трьох кращих: Мец – Діжон – Ліон – Гренобль, Тулуза – Монпельє – Ліон і Нант – Ле-Ман – Руан – Лілль. Передбачається, що на цих маршрутах можуть звертатися дві-три пари Багатосистемність електропоїздів Coradia Liner, а також поїзди цього ж сімейства з комбінованим приводом, що працюють як від контактної мережі, так і від дизеля, або електропоїзди виробництва CAF, аналогічні тим, що замовлені для маршруту Париж – Лімож – Тулуза.

Що стосується нічних поїздів, то вивчається можливість створення цілої мережі з включенням в неї 20 внутрішніх і п’яти міжнародних маршрутів. У доповіді, зокрема, розглядається досвід залізниць Австрії (ÖBB) з точки зору ідентифікації методів експлуатації, що забезпечують економічну доцільність використання нічних поїздів.

Передбачається запуск міжнародних нічних поїздів на наступних маршрутах: Париж – Брюссель – Копенгаген – Мальме; Париж – Тур – Бордо – Мадрид; Париж – Перпіньян – Барселона; Бордо – Барселона; Мец – Страсбург / Цюріх – Монпельє – Перпіньян – Барселона; Париж / Брюссель – Берлін / Відень; Париж – Діжон – Мілан – Венеція; Париж – Діжон – Мілан – Флоренція – Рим; Париж – Байонна – Сан-Себастьян як продовження існуючого маршруту до французького Тарба; продовження маршруту Париж – Ніцца до італійської Вентімілья (в літній сезон); зимовий гірськолижний маршрут від Брюсселя до французької комуни Бур-Сен-Моріс.

Рекомендується також відкрити такі нічні маршрути у внутрішньому сполученні: Париж – Бурс-Сен-Моріс; Париж – Сен-Жерве (в зимовий сезон); Париж – Клермон-Ферран; Кемпер – Нант – Марсель – Ніцца; Кемпер – Нант – Бур-Сен-Моріс (в зимовий сезон); Бордо – Ніцца, а також Мец – Ніцца.

За прогнозами, введення нових поїздів дозволить охопити 10 – 15% ринку з щорічним пасажиропотоком до 5,7 млн чол., в тому числі до 3,5 млн у внутрішньому сполученні і до 2,2 млн чол. на міжнародних маршрутах.