У Норвегії введені в експлуатацію високошвидкісні електропоїзди

Норвезький пасажирський оператор Flytoget ввів в експлуатацію всі вісім високошвидкісних чотирьохвагонних електропоїздів Oaris, замовлених у іспанського виробника CAF. Вони призначені для пасажирських перевезень від аеропорту Гардермуен до центрального вокзалу Осло і портового міста Драммен.

Потяги серії 78 довжиною 102 м з живленням від контактної мережі 15 кВ, 16,7 Гц, що прибули до Норвегії в березні 2019 р. здатні розвивати максимальну швидкість близько 280 км/ч, стануть найшвидшими в Норвегії.

Замовлення на їх поставку вартістю 1,3 млрд норв. крон (160 млн дол. США) оператор Flytoget розмістив в березні 2015 року, а перші випробування електропоїздів почалися на полігоні в Велимо (Чехія) в травні 2018 року, після чого були продовжені на території Норвегії.

Новий рухомий склад став доповненням до існуючого парку оператора Flytoget, який налічує 16 тривагонних електропоїздів серії 71, побудованих німецькою компанією Adtranz і експлуатованих з моменту відкриття аеропорту в 1998 р. У зв’язку з виниклою невизначеністю на ринку пасажирських перевезень через COVID-19 один поїзд серії 71 вже продано державній компанії Norske Tog (вона володіє парком рухомого складу), і не виключено, що будуть продані і інші потяги цієї серії.

Потяги Oaris мають максимально допустиму для Норвегії ширину 3,3 м, що дозволяє запропонувати пасажирам крісла з більш широкими сидіннями (всього їх 236) і більше місця для розміщення багажу в порівнянні з поїздами серії 71. Вагони обладнані USB-роз’ємами, електричними розетками, а також інформаційними екранами. Перед посадкою пасажири мають можливість, вперше в Норвегії, отримувати інформацію про рівень заповнюваності вагонів поїзда.