Іспанія виділяє 1,5 млрд євро на розвиток інфраструктури вантажних перевезень

Міністерство транспорту, мобільності і міського розвитку Іспанії (MITMA) оприлюднило план по фінансуванню сектора наземних вантажних перевезень національного транспортного ринку. В рамках ініційованого Євросоюзом плану відновлення, перетворення і стійкості (Recovery, Transformation and Resilience Plan) на заявлені заходи буде направлено 1,5 млрд євро. Основний акцент робиться на створенні умов для перемикання вантажопотоку з автомобільного на залізничний транспорт.

Заплановані поліпшення будуть також сприяти виконанню зазначеної в національній програмі Freight 30 Initiative завдання по збільшенню частки залізниць у вантажообігу з нинішніх 4 до 10% до 2030 р.

У тому числі близько 1 млрд виділяється на підвищення ефективності вантажних перевезень за рахунок розвитку мультимодальних технологій і модернізації розподільних центрів з умовою посилення залізничної складової. Зокрема, 222 млн євро направляється на розвиток чотирьох залізничних терміналів: в Вікальваро (район Мадрида), Ла-Льягоста (провінція Барселона), Фуенте-де-Сан-Луїс (район Валенсії), а також в провінції Алава. Ще 403 млн євро будуть спрямовані на впровадження мультимодальних технологій в портах за рахунок будівництва нових і модернізації існуючих з’єднувальних залізничних колій між портами і магістральною мережею, в тому числі з лініями, що входять до складу основних європейських коридорів. Не залишать без уваги і під’їзні автомобільні дороги, на облаштування яких виділяється 43 млн євро.

Більш 500 млн євро закладається на реалізацію програм підвищення надійності роботи транспорту і розвитку цифрових технологій, в тому числі 365 млн євро виділять на підвищення експлуатаційної сумісності на залізничній мережі за рахунок розгортання європейської системи управління рухом поїздів ETCS, закупівель рухомого складу змінною колії, будівництва нових під’їзних шляхів і автомобільно-залізничних терміналів та ін.

В Іспанії на даний момент вже спостерігається відновлення обсягів вантажних перевезень до передпандемійного рівня, а в деяких випадках і його перевищення, особливо це стосується автотранспорту.