Латвія починає регулярні перевезення напівпричепів залізницею з подальшою перевантаженням на паром

Залізниці Латвії (LDz) розробили і запустили нову послугу Green Switch з перевезення автомобільних напівпричепів, яка дозволить розвантажити автомагістралі і підвищити якість пересування по ним, а також знизити збиток для навколишнього середовища.

В рамках проекту Green Switch напівпричепи будуть доставляти по залізниці без тягачів і водіїв до морських терміналів в Лієпаї і Вентспілсі, де їх перенавантажуватимуть на паром Stena Line для подальшої відправки в Німеччину або країни Скандинавії.

З перемиканням вантажопотоку з автомобільного на залізничний транспорт вантажовласники зможуть скористатися низкою переваг, наприклад такими, як можливість здійснення ефективного перевезення без сплати дорожніх зборів, скорочення амортизаційних відрахувань, зниження споживання палива, трудовитрат і ін. Застосування послуги Green Switch також буде означати і те, що вантажовласникам не треба турбуватися про те, як організувати перевантаження на паром, оскільки організацію транспортування напівпричепів по всьому ланцюжку як з залізниці на паром, так і з порома на залізницю візьмуть на себе Latvijas Dzelzceļš.

Проект Green Switch реалізується групою компаній в складі підприємств LDZ Loģistika and LDZ Cargo, що входять в концерн LDz, при співробітництві з компанією Stena Line, зайнятої забезпеченням послуг в сфері транспорту та туризму.

У пілотному режимі проект Green Switch випробуваний в липні 2020 р. коли була організована відправка напівпричепів з Москви в порт Лієпая і звідти на поромі Stena Line до німецького портового району Травемюнде, де їх повантажили на залізничні платформи для проходження до місця призначення.

За латвійськими автомобільними дорогами щорічно перевозиться майже 60 млн т вантажів. Тільки за останні 5 років обсяг перевезень тут виріс більш ніж на 25%.