Майже 150-річний тунель в штаті Меріленд замінять новим

Прослуживши 148 років тунель Балтімор і Потомак (B & P) довжиною 2,3 км в Північно-східному коридорі (штат Меріленд, США) буде замінений новим двотрубним, будівництво якого розраховано на 10 років і оцінюється в 4 млрд дол. США. Реалізація проекту дозволить позбутися від самого вузького на сьогодні місця в системі пасажирських залізничних перевезень країни. 

Такі плани були оприлюднені представниками компанії Amtrak, національним оператором пасажирських перевезень в США, і Департаментом транспорту штату Меріленд (MDOT) 21 червня 2021 р. Однак проект будівництва нового тунелю поки не має певного джерела фінансування. Amtrak на даний момент займається проектуванням споруди, а також питаннями надання смуги відведення в районі нового тунелю. Компанія виділила 65 млн дол. США на проектні та підготовчі будівельні роботи, які повинні початися у 2022 р. Цією метою Amtrak також розраховує на отримання 257 млн ​​дол. США з федерального бюджету. Власне будівництво повинно початися в 2023 р.

Новий тунель планують назвати на ім’я уродженця Меріленда, письменника і аболіціоніста XIX ст. Фредеріка Дугласа. Даний проект є основним елементом програми, в рамках якої заплановано модернізувати ділянку Північно-східного коридору довжиною 6,4 км із заміною, крім тунелю, мостів, інфраструктури шляху, залізничних систем і побудувати нову станцію Західний Балтимор в складі приміської мережі Maryland Area Regional Commuter ( MARC).  

Існуючий тунель викликає побоювання в частині дотримання безпеки і не відповідає сучасним вимогам у сфері вантажних і пасажирських залізничних перевезень. Так, Федеральна залізнична адміністрація США (FRA) зазначає, що тунель має структурні дефекти. 

У 2020 році на кошти Amtrak в обсязі 71 млн дол. США в старому двоколійному тунелі був укладений новий шлях, але швидкість руху там обмежена 48 км/год. У той же час в новому двотрубному тунелі максимальна швидкість складе 160 км/ч.  

Чотири роки тому FRA був схвалений план будівництва замість старого тунелю чотирьох нових одноколійних. MDOT і Amtrak прийняли рішення про поетапну реалізацію проекту. По двох електрифікованим стовбурах нового тунелю буде організовано пропуск пасажирських поїздів компаній Amtrak і MARC, в той час як вантажні підуть поки через старий тунель.

 Запропонований двотрубний варіант дозволяє заощадити 1 млрд дол. США і скоротити терміни будівництва на 2 роки. Що стосується спорудження ще двох тунелів для вантажного руху, то його рекомендовано відкласти до тих пір, поки не будуть знайдені нові джерела фінансування.