Канада: виділений пасажирський коридор Квебек – Торонто

Канадський уряд оприлюднив деталі проекту High Frequency Rail зі створення виділеного коридору для пасажирського руху між містами Квебек і Торонто, а також плани по оголошенню до кінця 2021 р. тендерів сумарною вартістю 6 млрд канад. дол. (близько 4,7 млрд дол. США) на будівництво залізничної інфраструктури та поставку рухомого складу.  

Канадський пасажирський оператор Via Rail Canada озвучив ідею пов’язати Квебек, Монреаль, Оттаву і Торонто виділеної електрифікованої лінії ще в 2015 р. У червні 2019 року уряд країни і канадський інфраструктурний банк (CIB) зобов’язалися надати фінансування в обсязі 71,1 млн канад. дол. на опрацювання цієї ініціативи.

Проект High Frequency Rail розрахований на звернення поїздів зі швидкістю до 200 км/год в коридорі, створеному з використанням як існуючих ділянок, так і нових, на північ від магістральних ліній залізниці Canadian National, за якими в даний час курсують поїзди оператора Via Rail Canada. Місцеві поїзди, які обслуговують станції між Квебеком і Торонто, продовжать рух по шляхах Canadian National. Реалізація проекту дозволить скоротити час поїздки на 25%.

У запропонованій схемі Via Rail Canada буде як і раніше використовувати ділянку залізниці Canadian Nation між станціями Монреаль-Головний та Ле Кото. Ще одна угода буде потрібна для пропуску поїздів нового повідомлення через тунель Монт-Роял, що входить в автоматизовану рейкову систему Великого Монреаля Réseau express métropolitain (REM). Планується, що перші поїзди без машиніста почнуть сполучення на лініях мережі REM у 2022 р. Торонто будуть потрібні домовленості з оператором приміської мережі Metrolinx для використання станції Юніон.  

Незмінною залишилася запропонована Via Rail Canada модель експлуатації: інфраструктура і рухомий склад перебувають у державній власності, перевізочну діяльність забезпечує незалежний оператор.

За оцінкою Міністерства транспорту Канади, новий коридор буде електрифіковано на 90% протяжності з урахуванням існуючих умов на підходах до Монреалю і Торонто. Постачальником рухомого складу для проекту з великою часткою ймовірності буде компанія Siemens Mobility, яка в даний час виконує замовлення Via Rail Canada на поставку 32 поїздів для оновлення парку.