Європейські оператори як і раніше зазнають втрат через пандемію

За даними Товариства європейських залізниць і інфраструктурних компаній (CER), оператори вантажних і пасажирських перевезень продовжують відчувати на собі негативний вплив COVID-19. Що стосується дохідної складової їх діяльності, то поки є лише слабкі передумови до поліпшення ситуації.

В цілому з січня по травень 2021 року порівняно з аналогічним періодом 2019 р. втрати в доходах операторів в щомісячному обчисленні залишаються суттєвими. Так, з пасажирських перевезень доходи впали на 50% від рівня 2019 р. по вантажним – на 11%, у інфраструктурних компаній – на 12%. 

Обсяг пасажирських перевезень в період з листопада 2020 по травень 2021 року включно скоротився на 66% (тільки в травні темпи падіння зменшилися до 59%). Доходи залишалися на рівні 50% допандемійного періоду. Обсяг вантажних перевезень, за даними CER, за той же період зменшився на 11%. 

За три місяці, з березня по травень 2021 р. такий показник, як пробіг поїздів, майже відновився до свого нормального рівня, відставши від допандемійного значення всього на 2%, в той час як доходи інфраструктурних компаній залишалися нижче на 10 – 11% в порівнянні з тими, що були перед приходом коронавіруса. 

CER схвалив прийняте Єврокомісією рішення, що дозволяє інфраструктурним компаніям в країнах – членах ЄС відмовитися, скоротити або призупинити стягнення плати за доступ до інфраструктури. У той же час в CER відзначили, що скорочення розміру плати за доступ до інфраструктури може обернутися великими втратами для інфраструктурних компаній. Тому важливо, щоб подібні кроки супроводжувалися і прийняттям відповідних компенсаційних заходів.