Будівництво ВСМ HS2: план на найближчі роки

Компанія HS2 в опублікованих в кінці липня 2021 р. корпоративному звіті і плані робіт на найближчі роки представила контрольні віхи в реалізації проекту будівництва британської високошвидкісної лінії, яка зв’яже Лондон, Бірмінгем і північну частину Англії. Зокрема, на жовтень 2021 р. намічено підведення підсумків тендеру на поставку високошвидкісних поїздів вартістю 2,75 млрд ф. ст.

Оприлюднено ключові терміни з будівництва лінії Лондон – Уест-Мідлендс – Манчестер, відкриття якої планується в 2029 – 2033 рр. Так, у вересні 2021 р. буде розпочато спорудження естакад на відгалуженні від основної траси HS2, провідному в Бірмінгем, в жовтні з’явиться повідомлення про тендер на проектування ділянки етапу 2а (Дельта-Джанкшн – Кру), в грудні повинен бути готовий концепт-дизайн лондонській станції Юстон.

2022 рік стане ключовим для проекту. У лютому в парламент буде представлений комплект документів по пакету законопроектів hybrid Bills, що стосуються етапу 2b (Кру – Манчестер), в середині року намічено укласти контракт на будівництво станції Бірмінгем-інтерчейндж, в грудні – на поставки технічних систем.

На початку 2023 року планується розпочати спорудження станції Керзон-стріт в Бірмінгемі, в кінці – до тунельним робіт біля станції Юстон, укласти контракти на системи ЖАТ.

У січні 2024 році повинні бути завершені всі інфраструктурні роботи на підходах до Бірмінгему, в березні – будівництво тунелю Чилтерн, в травні – станції Олд-Оук-Коммон.

Вартість проекту в цілому в звіті зафіксована в діапазоні 72 – 98 млрд ф. ст., з яких 11 млрд ф. ст. вже вкладено в його реалізацію. Пакет фінансування по етапу 1 – ділянки довжиною 225 км Лондон – Бірмінгем-Керзон-стріт залишений без зміни – 44,6 млрд ф. ст. в цінах 2019 р. включаючи гарантований державою фонд покриття непередбачених витрат, можливих в подібних великих інфраструктурних проектах.