Новий закон «Про залізничний транспорт» парламент може ухвалити у першій половині 2022 року

Новий закон «Про залізничний транспорт» Верховна Рада України може ухвалити у першій половині 2022 року. Про це під час інтенсиву «Залізниця 2021—2022: підсумки та прогнози» 7 грудня заявив заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко, передає Rail.insider.

«Зараз закінчується робота у комітетах щодо нового закону «Про залізничний транспорт». Це справді фундаментальний закон, який буде реалізований у 2022 році, — заявив Володимир Крейденко. — Закон довго не ухвалювався у Верховній Раді. Думаю, що на це були причини. Були зацікавлені особи, які не хотіли, щоб залізниця ставала прибутковим підприємством, підприємством, що є корисним не лише для нашої країни, а й для міжнародних партнерів, інвесторів. Думаю, що ми цю тенденцію змінимо та наступного року він (новий закон, — ред.) буде ухвалений. Сподіваюсь, що 300 голосами».

Президент Асоціації міжнародних експедиторів України Віктор Берестенко висловив побажання, щоб новий закон не лише був ухвалений, а й працював. Володимир Крейденко запевнив, що у Комітеті поділяють таку думку.

Як розповів генеральний директор директорату залізничного транспорту Мінінфраструктури України Олександр Федоренко, пропозиції бізнесу враховуються під час роботи над проєктом закону «Про залізничний транспорт». «Кожну середу зустрічаємося та обговорюємо постатейно», — повідомив він, додавши, що зміни до проєкту закону стосуються, зокрема, його осучаснення. «Багато чого змінилося (перший проєкт нового закону було зареєстровано у парламенті ще у 2015 році, — ред.). Зокрема, в IT-сфері є зрушення, тож треба вносити зміни», — сказав представник МІУ.

Водночас Олександр Федоренко наголосив на тому, що «альтернативи реформуванню Укрзалізниці немає». «Якщо залишити все так, як є, це призведе до того, що Укрзалізниця залишиться без грошей, буде у збитковому середовищі», — підкреслив він.

На думку радника міністра інфраструктури Олега Журавльова, прийняти закон «Про залізничний транспорт» у першій половині наступного року реально. «Цільова модель достатньо складна. Маємо НКРТ, що визначає цінову політику, маємо оператора інфраструктури, який отримує плату за доступ до неї, маємо приватну тягу, у нас відокремлено вантажні та пасажирські перевезення, у нас діє PSO (підтримка з бюджетів пасажирських перевезень — ред.). Я думаю, для цього необхідно здолати спротив місцевих бюджетів, на які потім це частково вплине. Тому перша половина року — це реалістично», — зауважив він.

Як повідомлялося раніше, законопроєкт про залізничний транспорт може бути винесений  на голосування до сесійної зали Верховної Ради у березні—квітні 2022 року.

Інтенсив «Залізниця 2021—2022: підсумки та прогнози» пройшов у Києві у вівторок, 7 грудня. Організаторами заходу виступили A2 Solutions, Асоціація міжнародних експедиторів України та Український логістичний альянс. Інформаційний партнер — видання Rail.insider.

 

https://www.railinsider.com.ua/zakon-pro-zaliznychnyj-transport-parlament-mozhe-uhvalyty-u-pershij-polovyni-2022-roku/