Конвенції на транзит допомогли покращити поїзну ситуацію на кордоні з Польщею

Введені АТ «Укрзалізниця» конвенції на перевезення вантажів транзитом між країнами СНД та Євросоюзу допомогли зменшити кількість покинутих поїздів на прикордонних станціях. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов в ході традиційної онлайн-наради із зерновиками, що відбулася у четвер, 16 грудня.

«У нас діють конвенції, які значно покращили ситуацію. Буквально тиждень тому в бік Ізова (українсько-польський прикордонний перехід Ізов – Грубешів – ред.) було понад 3 тис. вагонів, сьогодні – 1,9 тис. Тобто майже в 1,5 рази упало накопичення по мережі, яке створювало проблеми в оперуванні, закупорювало основні магістралі в бік прикордонних переходів», – повідомив Валерій Ткачов.

Він проінформував, що найбільша кількість вагонів до прикордонних станцій наразі прямують у напрямку Чопу. Сюди направляється 2081 вагон при планах передачі 210 вагонів. Тобто є майже 9-добове накопичення. Стація Ізов на другому місці: 1927 вагонів при планах передачі 420 вагонів. Тобто “є 4,5 – 5 добовий запас вагонів». Складна ситуація також у напрямку Батьового (1262 вагони при добовій здачі 126 одиниць) та Ужгорода (1189 та 350 вагонів відповідно).

«Загалом по мережі Укрзалізниці в бік західних переходів прямують 7575 вагонів, з них на Львівській залізниці 2500. Плани по здачі – 1267 вагонів на добу», – розповів Валерій Ткачов.

Разом із тим заступник начальника головного центру управління рухом Департаменту управління рухом УЗ Юрій Хоменко додав, що по переходах із Польщею виникли питання, пов’язані із тим, що ця країна з 15 грудня ввела вимогу щодо обов`язкової наявності при перетині кордону окрім сертифікатів про вакцинацію ще й ПЛР-тесту, зробленого не раніше ніж за 24 години до перетину кордону.

Проте наразі, за словами представника Укрзалізниці, це питання врегульовано та залізничники разом працюють над збільшенням кількості поїздів, що передаються. Зокрема, по станції Ізов – із 9 до 10 поїздів на добу.

Як повідомлялося раніше, Укрзалізниця ввела ряд конвенцій на транзит вантажів до Польщі та у зворотньому напрямку. Офіційна причина – проведення ремонту колії та електрифікації напрямку Ковель – Ізов. Скасувати заборони залізничники мають намір до кінця року.