У Чехії тестують перший автономний потяг

Одновагонний дизель-поїзд під наглядом машиніста, але без його участі в управлінні пройшов дільницею Чижковіце—Міст лінії Švestkové dráha. Під час випробувань поїзд автоматично, без втручання локомотивної бригади, зупинився перед макетом автомобіля, що стояв на переїзді.

Технологія AŽD Praha, що розробляється, передбачає передачу на локомотив елементів плану та профілю дільниць руху поїзда, використання бортових та підлогових пристроїв європейської системи управління рухом поїздів ETCS, а також засобів мікропроцесорної централізації типу ESA 44. Бортова система управління отримує персоналізований енергооптимальний графік руху, складений з огляду на розклад і конкретну поїзну ситуацію.

Для моніторингу навколишнього оточення, виявлення перешкод та їхньої ідентифікації використовуються лідари, оптичні системи, засоби супутникового позиціонування, цифрові карти маршруту та штучний інтелект.

AŽD Praha розробляє технічні засоби для автономного керування приміськими поїздами без локомотивних бригад або під керуванням машиніста тільки на окремих дільницях колії. Зараз законодавство Чехії не дозволяє експлуатацію автономного рухомого складу, проте можливо все зміниться за 2—3 роки.

У 2022 році AŽD Praha планує поширити випробування системи автоведення на лінію Копідлно—Дольні-Боусов, на якій наразі відсутнє регулярне пасажирське сполучення, завдяки чому є можливість вести активні роботи з розвитку, верифікації та випробувань технологій автономного керування поїздом.