Пошук

Інформація » Тепловоз 2ТЕ116

Тепловоз 2ТЕ116 — вантажний магістральний тепловоз, який вироблявся в СРСР на Луганському тепловозобудівному заводі.

Історія створення тепловоза

«Основними напрямками розвитку народного господарства СРСР на 1976–1980 роки» було передбачено освоєння випуску двохсекційних вантажних магістральних тепловозів потужністю 8000 к.с. Прототипом для створення таких локомотивів став тепловоз 2ТЕ116, який поклав початок будівництва нового сімейства вантажних магістральних тепловозів, перший екземпляр побудували в 1971 р.

Магістральний двохсекційний тепловоз 2ТЕ116 потужністю 2х3060 к.с., призначався для водіння вантажних поїздів на залізницях СРСР, сконструйований тепловозобудівним заводом ім. Жовтневої Революції (м. Ворошиловград) у співпраці з заводами: тепловозобудівним ім. Куйбишева (м. Коломна), транспортного машинобудування ім. Малишева, «Електроважмаш» ім. Леніна, «Електромашина» (м. Харків) і галузевими інститутами тепловозобудування і Міністерства колійного сполучення.


Конструкція

Тепловоз 2ТЕ116 складається з двох однакових однокабінних секцій, які керуються з одного (будь-якого) поста кабіни, і з'єднані автозчепленням СА-3. За потреби кожну секцію можна використовувати як окремий тепловоз. Для переходу з секції в секцію в задній стінці секцій наявні двері та перехідний майданчик, закритий гумовим суфле. Все силове і допоміжне обладнання розташоване в кузові, з тримальною головною рамою.

На тепловозі застосована ДГУ (дизель-генераторна установка) 1А-9ДГ, яка розташована на середній частині головної рами. ДГУ складається з 16-циліндрового дизеля 1А-5Д49 і синхронного трьохфазного генератора ГС-501А. Дизель і тяговий генератор змонтовані на єдиній піддизельній рамі зварної конструкції та з'єднані між собою напівжорсткою пластинчастою муфтою. Дизель 5Д49 належить до уніфікованого ряду ЧН26/26, що означає — чотирьохтактний з газотурбінним наддуванням, діаметр циліндра і хід поршня 260 мм. Управління дизелем — електричне, дистанційне за допомогою встановлених на регуляторі дизеля чотирьох електромагнітів. Електромагніти отримують живлення від контролера машиніста.

Схема електричної передачі — стандартна радянська, змінно-постійного струму, реалізована також на тепловозах ТЕП70, 2ТЕ121, ТЕМ7. Від синхронного тягового генератора також живляться асинхронні двигуни з короткозамкнутим ротором (АДКЗ) мотор-вентиляторів охолодження обладнання. Над ГС-501А встановлений однофазний синхронний збуджувач ВС-650 і колекторний стартер-генератор КСГ. КСГ виконує проворот дизеля для запуску, отримуючи живлення від акумуляторної батареї, а після запуску працює як генератор, виробляючи постійну напругу 110 В для заряду батареї, живлення кіл управління/освітлення, а також колекторних двигунів (двигунів постійного струму, ДПТ) приводу деяких агрегатів.

На тепловозі наявні наступні мотор-вентилятори (МВ) з приводом від АДКЗ:

  • відцентрові МВ тягових двигунів переднього і заднього візка — 2 шт;
  • відцентровий МВ охолодження випрямної установки та УВВ — 1 шт;
  • осьовий МВ охолодження ГС-501А — 1 шт;
  • осьові МВ холодильника води дизеля — 4 шт;

Двигуни вентиляторів холодильника мають зовнішній ротор — статор розташований в центрі двигуна і його полюсні наконечники обернені назовні від осі, а ротор виконаний у вигляді кільця та охоплює статор.

Привід від колекторних двигунів мають наступні машини:

  • мотор-компресор КТ-6Эл, який живить гальмівну систему і пневматичну автоматику — 1 шт, привід — через понижувальний редуктор;
  • осьовий мотор-вентилятор витяжної вентиляції кузова — 1 шт;
  • шестерний паливопідкачувальний насос — 1 шт;
  • шестерний маслопрокачувальний насос. Створює тиск в масляній системі дизеля перед пуском — 1 шт;
  • мотор-вентилятор калорифера опалення кабіни — 1 шт.

Тепловоз має кузов з тримальною головною рамою. Для монтажу і демонтажу обладнання дах кузова виготовлений з п'яти знімних секцій, з них три з вбудованими коробами-повітрозабірниками для очищення повітря, яке після очищення охолоджує тяговий генератор, випрямну установку і тяговий електродвигун.

Застосування рознімів в електричній проводці по кузову та ущільнювальних поясів даху дозволяє швидко демонтовувати необхідну секцію даху, для швидкого доступу до несправного обладнання. Глушник шумів вихлопних газів з дизеля, також закріплений на знімній секції даху.

© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту