Інформація » Тепловоз М62

Тепловоз М62 — вантажопасажирський тепловоз, створений в 1965 році на Луганському тепловозобудівному заводі. В сленгу залізничників відомий як «Машка».

Історія

Своєю появою тепловоз М62 зобов'язаний одному цікавому факту: в 1961 році Угорські залізниці закупили у шведської фірми «Nydqvist och Holm AB» (NOHAB) 20 тепловозів «Di3» потужністю 1950 л. с., яким дали позначення M61. Радянське керівництво (зокрема, перший секретар ЦК КПРС Микита Хрущов) було дуже невдоволено, коли дізналася про цю купівлю. Після цього випадку країнам соціалістичного табору була заборонена закупівля локомотивів у капіталістичних країн. У той же час на Луганський тепловозобудівний завод був відправлений наказ в терміновому порядку розробити тепловоз з габаритом європейських залізниць для колії 1435 мм з потужністю силової установки 2000 к.с.

Принаймні на початку 60х років претендентом на цю роль багато бачили ТГ102. Однак, після повного фіаско з цим тепловозом було прийнято рішення про створення нового тепловоза з електропередачею, отримав угорську серію М62, наступну після нохабівського М61.

Перші дослідні зразки були побудовані в 1965 році.

Як було зазначено, в Угорщині тепловоз отримав позначення серії М62, яке стало застосовуватися і в Радянському Союзі (що нетипово для наших залізниць). Тепловоз будувався на Луганському тепловозобудівному заводі, і спочатку поставлявся тільки в соціалістичні країни. У Польщі він отримав індекс ST44 , в НДР спочатку V 200, потім BR 120, потім BR 220 (зміна єдиної класифікації), в ЧССР Т679.1 — потім змінили на 781, в КНДР — К62, на Кубі — 61.6. Тепловоз також поставлявся в МНР в двосекційній модифікації під індексом 2М62М.

У новій машині багато чого було запозичено з конструкції тепловозів ТЕ3 і ТЕ10. Але завдяки вдалому компонуванню і деяким іншим конструктивним особливостям, машиністи виявилися дуже задоволені цим тепловозом. Хоча тут не обійшлося без одного курйозу — проектуючи тепловоз під західний габарит, довелося трохи пожертвувати ККД тепловоза, який виявився трохи нижче, ніж у ТЕ3. З великих недоліків, що виявилися в ході експлуатації, можна назвати поєднання малої ємності паливного бака з надмірною ненажерливістю двотактного дизеля. Цей недолік природно перекочував на 2М62, тільки на 2М62У паливний бак став більше.

У зв'язку з початком випуску М62 в Чехословаччині на ЧКД був припинений випуск тепловоза T 678.0.

З 1970 року тепловози цієї серії (номера 1003) стали будуватися для експлуатації на залізницях колії 1520 мм Радянського Союзу. Частина локомотивів, побудованих для Радянських залізниць, призначалися для експлуатації на колії 1435 мм у прикордонних районах. Всього побудована 721 машина (№ 1003–1723).

Модифікації

  • 2М62 — двосекційний варіант М62, 1976, прийшов на заміну застарілим ТЕ3. У ході випуску в конструкцію вносилися зміни, зокрема 751-ого номера виготовлявся з блочними буферними ліхтарями. Випущений у кількості 1261 тепловоза.
  • 2М62У — двосекційний 1987, з безщелепними візками, збільшеною ємністю паливного бака і блоковими буферними ліхтарями (випущено 393 машини, не включаючи експорт).
  • 3М62У — трисекційний 1986, з безщелепними візками і блоковими буферними ліхтарями (випущено 104 штуки). Часто (особливо після капремонтів) працюють тільки дві секції.
  • ДМ62 — односекційний, 1982–1994. Використовувався у складі бойових залізничних ракетних комплексів (БЗРК) РВСП «Молодець»; кожен з поїздів БЗРК оснащувався 3 тепловозами (2 в голові і 1 в хвості) + кілька резервних. Відрізняється від «базового» М62 рядом змін, покликаних підвищити надійність і «живучість» тепловоза, деякі з них пізніше були використані при створенні 2М62У. Зовні можна відрізнити від звичайного М62 за безщелепними візкамм, блоковими буферними ліхтарями, панелями секціонування, зв'язку і управління (ПССУ — «коробки» під лобової номерною табличкою), регульованим шляхоочищувачем. На номерній табличці літера Д не ставилося (якщо ставиться зараз, то це місцева самодіяльність). Всього було побудовано 154 машини (№ 1724–1877). Після розформування БЗРК всі тепловози були передані на залізниці загального користування та в промисловість для звичайної роботи.
  • М62УП — фактично односекційний варіант 3М62У. Використовується в промисловості (в основному в Україні). Випущено 40 штук.
  • 3М62П — трисекційний, 1988. Тепловоз для вивезення ракети-носія на стартовий майданчик космодрому Байконур. Спочатку були трисекційними, але треті секції з самого початку не використовувалися і були списані. В цілому їх було випущено три, як раніше три ТЕ3П, причому номер 0003 (вже після розвалу СРСР) був перероблений у звичайний 2М62У з присвоєнням номера «0394», і залишився в Україні. Номери 0002, 0001 і довго не використовувалися, частково демонтовані і в 2012 році виставлені на продаж.
  • 2М62М — двосекційний для Улан-Баторської залізниці. Пристосовані для напівпустельних умов Монголії і мають змінену конструкцію очищення повітря, що подається в дизелі, від піску та пилу. Всього було побудовано 60 тепловозів 2М62М (№ 001–060).

Останній тепловоз (в модифікації 2М62У) побудований на ЛТЗ в 2007 році.

© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту