Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави наслідки реформи для галузі можуть бути неконтрольованими, — Іван Юрик

Сьогодні ключовою загрозою для Укрзалізниці є несплановане запровадження ринку приватної тяги без фундаментальних передумов – фінансування пасажирських перевезень і формування тарифу допуску до інфраструктури. Про це в інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці» розповів член правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

 

«Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави – наслідки для галузі реформи  й лібералізації ринку приватної тяги будуть неконтрольованими. Цей ризик чітко артикулюється нами й доводиться до відома уряду та парламенту на тлі дискусій про майбутню модель ринку та ухвалення нового закону про залізничний транспорт», — зазначив Іван Юрик.

За його словами, у рамках реструктуризації Укрзалізниця готується до лібералізації ринку. Зокрема, планує створити ефективного вантажного оператора, який не матиме зобов’язань крос-субсидіювання пасажирських перевезень, збитки від яких сягають 12-13 млрд грн на рік. Він також зауважив, що залізничні пасажирські перевезення в усьому світі фінансуються державою через їхню збитковість.

Він також повідомив, що для успішної реформи потрібно вирішити й інше ключове питання — формування справедливого тарифу на допуск до інфраструктури. Методологія розрахунку тарифу допуску до інфраструктури приватних операторів залежатиме від уряду.  «Варто зрозуміти одну просту річ: держава стає повноцінним гравцем в залізничній галузі та надавачем фінансів у процесі лібералізації ринку, адже системі необхідне вливання коштів. Сьогодні ж ця система так побудована, що вона всередині збалансовує себе за рахунок крос-субсидіювання. І «все їде» й перевозиться. Під час реформи і розділення бізнесів потрібно буде приймати непрості рішення. Адже у світі ринкової економіки не буває безкоштовного сиру», — розповів  топ-менеджер Укрзалізниці.        

У цілому Іван Юрик називає реструктуризацію Укрзалізниці «позитивним явищем», адже в результаті цих змін інвестори більш чітко розумітимуть сегменти бізнесу компанії, їх прибутковість та маржинальність. Також підвищиться прозорість вантажного, пасажирського та інфраструктурного сегментів Укрзалізниці.

11 Листопада, 2019  01:00 Переглядів: 3 Друк
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту