Через «тролінг» з боку нафтотрейдерів може зірватися поставка 20 тис. тонн дизпального для залізниці за вигідною ціною, – Сергій Довгаленко

Окремі нафтотрейдери через «тролінг» у судах можуть зірвати поставку 20 тис. тонн дизельного пального для залізничної галузі за вигідною ціною. При цьому тендери були проведені абсолютно прозоро та з дотриманням всіх норм законодавства. Про це повідомив директор з питань закупівель АТ «Укрзалізниця» Сергій Довгаленко.

За його словами, у жовтні Укрзалізниця провела п’ять тендерів на закупівлю 50 тис. тонн дизпального. «Торги завершилися на найвигідніших для Укрзалізниці умовах, коли рівень запропонованих цін був нижчим від гуртового ринку більше ніж на 1000 грн, а маржа постачальників знизилася від 1640-2200 грн/т до 830-990 грн/т. Загалом у тендерах взяли участь сім компаній і жодного учасника не було дискваліфіковано. Так само жодних скарг щодо умов тендерної документації не надходило», – зазначив він.

Натомість вже наприкінці жовтня учасники торгів ТОВ «Торум» та ТОВ «Анвітрейд» подали перехресні скарги на порушення законодавства в процесі тендерів. «Усі скарги є дуже схожими за змістом та метою - відтермінувати підписання договорів за низькими цінами. Наприклад, один із пунктів – невідображення у тендерній документації джерела фінансування закупівель. При цьому тендер, у якому перемогла «Укртатнафта», оскаржений не був. Безпідставність претензій до Укрзалізниці підтвердив Антимонопольний комітет та відхилив усі чотири скарги», – розповів Сергій Довгаленко.

Крім того, ще до засідання АМКУ компанії подали позови до Господарського суду. Суд задовольнив позови по двом тендерам, та ще по двом – відхилив. Отже, Укрзалізниця має право на укладення договорів за результатами торгів за трьома лотами, а це 30 тис. тонн замість 50 тис. тонн. «Фактично через війни між постачальниками нафтопродуктів Укрзалізниця ризикує втратити 20 тис. тонн дизпального за вигідною ціною, якого вистачило більш, ніж на три тижні роботи.  Така ж ситуація прослідковується й у тендерах на постачання мастил, що систематично блокуються в судах. Такі дії недобросовісних постачальників завдають збитків не лише Укрзалізниці, а й ставлять під загрозу  обороноздатність держави», – резюмував він.

Укрзалізниця закликає громадських спостерігачів, медіа та уповноважені державні органи дати оцінку систематичним оскарженням тендерів та договорів компанії, велика частина з яких є суто комерційним інструментом унеможливлення конкуренції та штучного відтермінування, або анулювання «незручних» закупівель.

29 Листопада, 2019  10:36 Переглядів: 3 Друк
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту