Google AdSense

Новини » 4 Вересня 2018

Сьогодні не існує проблеми дефіциту зерновозів – за останні півтора року їх парк у країні зріс із 12 до понад 19 тисяч вагонів. Є небажання грати за ринковими правилами. А вони передбачають рівні умови для всіх учасників ринку. Крім того, слід говорити відверто про факт субсидіювання неконкурентоспроможних підприємств агропромислового комплексу за рахунок збитків Укрзалізниці. Так прокоментував закиди аграріїв на адресу Укрзалізниці директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

 

«Проблеми дефіциту зерновозів немає. Їх цілком достатньо на найближчі 3-5 років. Проблема – у небажанні учасників ринку перелаштовуватись з радянських, на ринкові логістичні рейки», – написав у своєму блозі на залізничному інформаційному порталі (ЗІП) Андрій Рязанцев.

Директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» наголошує, що рішучі дії товариства з оптимізації станційної роботи – виважений та давно необхідний крок, який досі не був зроблений через лобіювання інтересів інших галузей. У результаті впродовж багатьох років Укрзалізниця змушена утримувати величезний масив інфраструктури, практично не задіяної в перевезеннях (станції, колії), що приносить галузі лише збитки. Тому Укрзалізниця планує не лише продовжити, а й прискорити розпочату роботу з оптимізації надлишкової інфраструктури. У тому числі малоефективних зернових станцій та непрофільних активів.

«Маємо ситуацію, коли реальна завантаженість інфраструктурних потужностей залізниці України коливається на рівні 30-40% від максимальних можливостей. Аналіз діяльності всередині компанії підтвердив, що з 1047 станцій вантажного руху за даними 2017 року близько 50% станцій сукупно навантажили/розвантажили лише близько 3% загальної кількості вантажів. Аналогічна ситуація з колією», – зауважує Андрій Рязанцев.

Щодо тарифів на вантажні перевезення директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» наголошує, що всі учасники ринку мають платити однакову ціну за послугу у визначеному типі вагонів. А в разі зацікавленості держави стимулювати ту чи іншу галузь доцільно вводити часткову компенсацію залізничного тарифу за рахунок бюджетних коштів, окремо для кожної галузі. «Дотації «стратегічно важливого бізнесу» за рахунок проїдання Укрзалізницею своїх основних засобів мають припинитись і негайно. В іншому випадку країна дійсно може отримати транспортний колапс, але не з вини Укрзалізниці», – переконаний Андрій Рязанцев.

Детальніше про ситуацію з перевезенням залізничним транспортом урожаю зернових, можливість допуску приватної тяги для перевезення зернових, формування ринкових тарифів на вантажні залізничні перевезення – у блозі Андрія Рязанцева.

ПАТ «Укрзалізниця» разом із партнерами працюватиме над проектом підготовки магістерської програми «Управління кризою та інженерними ризиками на транспорті». Проект увійшов до програми Європейського Союзу за напрямком «Розвиток потенціалу вищої освіти» Erasmus+ KA2. Його ініціатором разом з Укрзалізницею виступив Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту. Бюджет проекту – 999 949 євро, термін виконання – 3 роки.

 

Мета проекту – розвиток інжинірингу ризиків та криз на транспорті для забезпечення інтеграції транспортних систем України, Азербайджану та Туркменістану в глобальну транспорту систему Європи та Азії. Для цього буде створено середовище для навчання висококваліфікованих спеціалістів транспортної галузі, яких потребує сучасний ринок праці, на засадах Болонського процесу та найкращих практик ЄС.

Загалом із майже 900 заявок було відібрано 147 проектів, у тому числі 6 – за участі України. Ці проекти зосереджені на модернізації освітніх програм, серед них – у сферах інженерії для транспортних послуг. Серед 17 партнерів із 6 країн, які працюватимуть над програмою кризового менеджменту на транспорті, – Варшавська політехніка (м. Варшава, Польща), Берлінський технічний університет (м. Берлін, Німеччина), Університет Валансьєна (м. Валансьєн, Франція), компанія ЕСМ (м. Берлін, Німеччина), Бакинський інженерний університет (м. Хирдалан, Азербайджан), Азербайджанський технічний університет (м. Баку, Азербайджан) та ін.

В Україні над проектом працюватимуть також ДНУЗТ – Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна (м. Дніпро, Україна), Приазовський державний технічний університет (м. Маріуполь, Україна), Державний університет інфраструктури та технологій (м. Київ, Україна).

За підсумками проекту студенти ДНУЗТ, які закінчать магістратуру за спеціальністю «Управління кризою та інженерними ризиками на транспорті», отримають також диплом Варшавської політехніки.

 

Довідково

Напрям «Розвиток потенціалу вищої освіти» (КА2: CBHE) є окремим компонентом міжнародного виміру програми Еразмус+ у сфері вищої освіти, який підтримує проведення реформ. У рамках чотирьох конкурсів у період з 2015 по 2018 рік було подано 464 проекти, з них 30 проектів за участі 90 інституцій як партнерів з України – підтримано, включаючи один університет як грантоотримувач. Загальна сума гранту проектів складає понад 15 млн євро.

© 2018 | Support by Alexander V. Tarasov ©2015 | Всі права захищені | ДОВІРЕНІСТЬ ВІД 05.05.2015р.
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту