Новини » 11 Листопада 2019

Укрзалізниці вдалося значно поліпшити свій фінансовий стан. Сьогодні фінансова спроможність Укрзалізниці підтверджується підвищеними кредитними рейтингами від S&P та Fitch.  Про це розповів член правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці».

 

На думку Іван Юрика, останній випуск євробондів Укрзалізницею вирішив питання ліквідності компанії та позначив кілька позитивних трендів. «По-перше, компанія повернулася на ринок капіталу (вперше з 2013 року). Ми стали більш зрозумілими для інвесторів, почався процес комунікації. По-друге, відбувається підвищення прозорості та якості корпоративного управління, адже компанія проходить due diligence (перевірка юридичних ризиків, аудиторська перевірка)», — розповів він.

«Водночас для забезпечення довготривалої стабільності Укрзалізниця потребує радикальних кроків із підвищення операційної ефективності – тобто генерування операційного прибутку від надання основних послуг із перевезень», – впевнений головний фінансист Укрзалізниці. На його думку, операційна ефективність буде забезпечуватися як заходами із підвищення доходів, так і кроками, націленими на скорочення операційних видатків.  Перші кроки в цьому напрямку вже зроблено.

Щодо залучення інвесторів, часткову приватизацію або IPO, то в компанії зазначають, що залучення інвесторів в акціонерний капітал підвищить прозорість компанії. «Сьогодні йдеться не про 100% приватизацію, а радше про продаж міноритарної частки інвесторам, які, у свою чергу, ще більше підвищать привабливість Укрзалізниці»,— йдеться у коментарі Івана Юрика.

Про це та інші важливі аспекти фінансового сектору Укрзалізниці читайте тут.

Сьогодні ключовою загрозою для Укрзалізниці є несплановане запровадження ринку приватної тяги без фундаментальних передумов – фінансування пасажирських перевезень і формування тарифу допуску до інфраструктури. Про це в інтерв’ю проєкту «12 облич стратегії Укрзалізниці» розповів член правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.

 

«Без вирішення питання фінансування пасажирських перевезень з боку держави – наслідки для галузі реформи  й лібералізації ринку приватної тяги будуть неконтрольованими. Цей ризик чітко артикулюється нами й доводиться до відома уряду та парламенту на тлі дискусій про майбутню модель ринку та ухвалення нового закону про залізничний транспорт», — зазначив Іван Юрик.

За його словами, у рамках реструктуризації Укрзалізниця готується до лібералізації ринку. Зокрема, планує створити ефективного вантажного оператора, який не матиме зобов’язань крос-субсидіювання пасажирських перевезень, збитки від яких сягають 12-13 млрд грн на рік. Він також зауважив, що залізничні пасажирські перевезення в усьому світі фінансуються державою через їхню збитковість.

Він також повідомив, що для успішної реформи потрібно вирішити й інше ключове питання — формування справедливого тарифу на допуск до інфраструктури. Методологія розрахунку тарифу допуску до інфраструктури приватних операторів залежатиме від уряду.  «Варто зрозуміти одну просту річ: держава стає повноцінним гравцем в залізничній галузі та надавачем фінансів у процесі лібералізації ринку, адже системі необхідне вливання коштів. Сьогодні ж ця система так побудована, що вона всередині збалансовує себе за рахунок крос-субсидіювання. І «все їде» й перевозиться. Під час реформи і розділення бізнесів потрібно буде приймати непрості рішення. Адже у світі ринкової економіки не буває безкоштовного сиру», — розповів  топ-менеджер Укрзалізниці.        

У цілому Іван Юрик називає реструктуризацію Укрзалізниці «позитивним явищем», адже в результаті цих змін інвестори більш чітко розумітимуть сегменти бізнесу компанії, їх прибутковість та маржинальність. Також підвищиться прозорість вантажного, пасажирського та інфраструктурного сегментів Укрзалізниці.

Укрзалізниця планує закупити дизельне пальне за рамковою угодою для забезпечення потреби 2020 року. Про це повідомила директор департаменту категорійного управління АТ «Укрзалізниця» Неллі Стельмах на зустрічі із постачальниками нафтопродуктів.

 

З учасниками ринку обговорили пропозиції щодо проведення процедури закупівлі за рамковою угодою та озвучили потреби компанії у забезпеченні дизпальним. «Потреба, за попередніми розрахунками, на 2020 рік складає 350 тисяч тонн пального – більше половини цього обсягу плануємо придбати за рамковою угодою. Окрім того орієнтовно передбачається придбати 6,3 млн літрів дизельного пального за талонами, також за талонами буде придбано і бензини А-92 та А-95», – поінформувала Неллі Стельмах. Закупівлю дизпального за рамковою угодою планується розпочати до кінця 2019 року.

Вона наголосила, що закупівля за рамковою угодою мінімізує ризики – надає можливість замовнику послуги автоматично вилучити постачальника з процедури, якщо він після проведення відбору не укладає договір. Це можливість швидко замовити товар або послугу, не потрібно щоразу збирати довідки, перевіряти документи та репутацію учасників. При кожному новому замовленні необхідно лише призначити аукціон. За рамковою угодою можна укладати договір терміном до 4 років.

 Довідка:

18 грудня 2018 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro з’явився новий тип процедури – закупівлі за рамковою угодою. Вони можуть здійснюватися як самостійно замовниками, так і централізованою закупівельною організацією в інтересах інших замовників. Визначені певні особливості укладання рамкових угод: вони мають укладатися виключно з декількома постачальниками (мінімум трьома), яких обирають у ході аукціону; для укладання рамкових угод використовується виключно процедура відкритих торгів з публікацією англійською мовою.

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту