Новини » 3 Грудня 2019

За 10 місяців 2019 року регіональна філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» сплатила до різних бюджетів та фондів соціального страхування 1 млрд  917 млн грн.


Так, до державного бюджету було спрямовано 221 709 тис. грн, місцевих бюджетів 913 700 тис грн, державних цільових фондів – 781 426 тис грн. Із загальної суми сплачених коштів 55 019 тис грн  становить військовий збір.

У порівнянні з цим же періодом 2018 року обов’язкові платежі залізниці зросли на 334 400 тис грн (17 %). Зокрема, податок з доходів фізичних осіб збільшився на 58 828 тис грн (9 %), платежі до державних цільових фондів– на 67 659 тис грн (9 %), військовий збір - на 4 910 тис грн (9%), плата за землю – 199 247 тис грн ( у 2 рази).

Нагадаємо, АТ «Укрзалізниця» є одним із найбільших платників податків в Україні.

У разі індексації тарифів на пасажирські перевезення, у 2020 році Укрзалізниця істотно оновить парк пасажирських вагонів. Зокрема, компанія планує придбати 26 нових вагонів на загальну суму 600 млн грн і близько 500 млн грн витратити на модернізацію ще 40 вагонів.

Частину коштів на фінансування цієї інвестиційної програми – близько 700 млн грн – компанія розраховує отримати від індексації тарифів на перевезення пасажирів. Індексацію тарифів планується здійснювати поетапно – по 2% щомісяця з 1 березня по 31 грудня 2020 року в усіх категоріях вагонів, окрім 1-го класу поїздів Інтерсіті+. Таким чином, ціна на квитки зростатиме несуттєво та поступово. Востаннє пасажирські тарифи переглядалися восени 2018 року. Відтоді значно подорожчали суцільнокатані колеса для пасажирських вагонів (+64%), запасні частини до вагонів (+35%) та інша промислова продукція, необхідна для забезпечення пасажирських перевезень. Пасажирські перевезення з року в рік є збитковими для компанії і фінансуються за рахунок перехресного субсидіювання з доходів від вантажних перевезень. Компанія прогнозує, що у 2020 році збитки від пасажирських перевезень можуть сягнути 14,3 млрд грн. При цьому залізниця не отримує від держави коштів на оновлення пасажирського рухомого складу, хоча це і передбачено ст. 10 Закону України «Про залізничний транспорт».

Як повідомлялося раніше, за останні чотири роки Укрзалізниця придбала 70 нових пасажирських вагонів та ще 200 модернізувала.

Наглядова рада обговорила прискорення трансформації Укрзалізниці та вдосконалення корпоративного управління, а також ключові ініціативи із подолання корупції.

Наглядова рада АТ «Укрзалізниця» провела змістовну дискусію щодо прискорення лібералізації послуг з перевезення залізничним транспортом та посилення конкуренції у приватному секторі в світлі виданого нещодавно Указу Президента і плану заходів із трансформації Укрзалізниці. Члени наглядової ради обговорили ключові зміни в структурі й діяльності підприємства, які є необхідними відповідно до затвердженої Кабінетом Міністрів стратегії з метою досягнення розділення послуг компанії на окремі операційні підрозділи, зокрема, вантажні та пасажирські перевезення, капітальні ремонти, створення оператора інфраструктури.

За результатами аналізу досвіду інших європейських країн та зобов'язань України за міжнародними угодами про доступ до інфраструктури, Наглядова рада дійшла попереднього висновку, що, принаймні, на початковому етапі трансформації Укрзалізниці, для досягнення цільової лібералізації й конкуренції, а також рівноправного доступу до активів інфраструктури, доцільним вбачається проведення анбандлінгу послуг Укрзалізниці на окремі операційні підрозділи у вигляді структури «холдингової компанії». Наглядова рада переконана, що такий підхід дозволить забезпечити належну і впорядковану реорганізацію Компанії та ефективне управління активами, людськими ресурсами, розподіл фінансових та інших активів і зобов'язань між новими суб'єктами, а також сприятиме реалізації суспільно важливих зобов’язань із фінансування пасажирських перевезень, утворення оператора інфраструктури, а також врегулюванню без будь-яких ризиків тих зобов’язань,  які не так просто розділити, як наприклад, нещодавнє розміщення Укрзалізницею єврооблігацій.

Наглядова рада невдовзі представить свою пропозицію для обговорення з акціонером в особі Міністерства інфраструктури України, яку згодом буде запропоновано для обговорення іншим стейкхолдерам, зокрема, профспілкам, парламентарям, клієнтам, постачальникам, держателям облігацій та міжнародним фінансовим інституціям.

 Крім того, наглядова рада обговорила, як Компанії залишатися привабливим роботодавцем, і водночас, належно підготуватися до відкритого та конкурентного ринку залізничних перевезень, що вимагатиме суттєвого підвищення продуктивності, ефективності і результативності Товариства. З метою досягнення балансу у цьому питанні наглядова рада розглянула і затвердила оновлену Стратегію розвитку людських ресурсів, яка має забезпечити сталий розвиток і оцінку компетенцій працівників, їхнє кар’єрне зростання відповідно до досягнень, а також запровадження нових навчальних програм з урахуванням розвитку технологій.

Наглядова рада позитивно оцінила доповідь новопризначеного директора із закупівель, зокрема, той факт, що з впровадженням нової системи категоріального управління в закупівлях, лише за перші три місяці вдалося заощадити 5 мільйонів доларів на закупівлі пально-мастильних матеріалів. Члени ради відзначили, що, хоча попереду багато роботи, ця ініціатива стала ще одним важливим кроком до боротьби з корупцією та підвищення прозорості АТ «Укрзалізниця». З огляду на перші результати, наглядова рада доручила правлінню активізувати зусилля щодо поширення такого підходу та максимально швидко перейти до централізації усіх закупівель.

Наглядова рада також просунулася вперед у питаннях відбору керівників з комплаєнсу та управління ризиками. Ці керівники вищої ланки допоможуть примножити зусилля у боротьбі з корупцією і зменшенні вразливих місць компанії.

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту