Google AdSense

Новини » Березень 2019

Для підтримання стану активів Укрзалізниці принаймні на сьогоднішньому рівні у наступні 5 років необхідний додатковий обсяг інвестицій у розмірі 6 млрд дол США. Про це у Державній регуляторній службі повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

За словами керівника Укрзалізниці, ці кошти можливо акумулювати кількома шляхами: за рахунок ефекту від запровадження ініціатив з покращення операційної ефективності – 1-1,5 млрд дол США, зовнішніх запозичень у сумі 1 млрд дол США, компенсації збитків від пасажирських перевезень на вимогу директив ЄС, а також необхідно знайти додаткові джерела фінансування інвестицій на рівні 3,5 млрд дол США.

«Витрати на електроенергію, дизпальне, метал та ремонт основних засобів, оплату праці складають 85% собівартості послуг. Зростання вартості елементів витрат, гостра потреба у оновленні рухомого складу та інфраструктури через високу зношеність потребує великих інвестицій у залізничну галузь, але водночас дає відчутний ефект для країни», – зазначив Євген Кравцов.

У свою чергу компанія, за словами Євгена Кравцова,  реалізує ключові ініціативи удосконалення роботи шляхом забезпечення зростання обсягів перевезень, оптимізації штату, бізнес-процесів, активів та інфраструктури, оновлення обладнання та антикорупційних заходів. 

Євген Кравцов також зазначив, що запропонована індексація тарифів на вантажоперевезення у 2019 році дорівнює індексу цін виробників за 2018 рік – 14,2%, є нижчою реальної собівартості послуг, і, за прогнозом, забезпечить у разі запровадження 5,7 млрд грн надходжень.

«Індексувати тарифи на вантажні перевезення на індекс цін виробників промислової продукції – це поширена практика. Ми хочемо, щоб усі розуміли тенденцію розриву між тарифами та зростанням цін на продукцію, водночас виконуємо і будемо виконувати свої зобов’язання щодо інвестицій за кошти індексації», – зауважив Євген Кравцов.

Керівник Укрзалізниці наголосив на необхідності державної підтримки залізничної галузі, зокрема для покриття збитків від пасажирських перевезень та фінансування капітальних інвестицій з державного бюджету.

Євген Кравцов нагадав, що у 2018 році Укрзалізниця сплатила 20,8 млрд грн податків, у тому числі 1,2 млрд грн податку на землю. Також компанія отримала понад 11 млрд грн збитків від пасажирських перевезень

Погашення першої частини єврооблігацій та виплата чергового купонного доходу за ними, здійснені Укрзалізницею 14 березня 2019 року, не могли суттєвим чином позначитись на курсі національної валюти. Зокрема, ці коливання могли стати наслідком збігу низки інших факторів. Так ситуацію на валютному ринку прокоментували у компанії на прохання ІА «Інтерфакс-Україна».

«Зі 175 млн доларів, виплачених 14 березня 2019 року , на міжбанку компанія придбала лише 55 млн. Причому це робилося кількома траншами, що при сьогоднішній ємності валютного ринку України в межах 270-400 млн доларів щодня, не могло істотно вплинути на курс національної валюти», – зазначили в Укрзалізниці.

У компанії також звернули увагу, що певні коливання на валютному ринку спостерігалися і до, і після виходу компанії на міжбанк. «Валютні коливання могли стати наслідком збігу низки інших факторів, що зафіксувало гривню до долара на новому рівні», – припустили у товаристві.

Профспілка залізничників і транспортних будівельників України наполягає на невідкладній індексації залізничних вантажних тарифів та подальшому запровадженні їх автоматичної індексації на рівень індексу цін виробників промислової продукції. Відповідну заяву оприлюднено на її офіційному сайті.  

Автоматична індексація вантажних тарифів, як зазначає профспілка, встановить справедливий механізм оцінки вартості перевезень залізницею, дасть можливість інвестувати достатні кошти в оновлення основних фондів АТ «Укрзалізниця» в умовах їх критичного зносу та найголовніше дозволить покращити умови праці та посилить соціальні гарантії працівників.

«Розрив між стрімким збільшенням цін на продукцію, яку споживає транспортна галузь, і відставанням тарифів на вантажоперевезення ставить Товариство в економічно нерівні та неконкурентні умови з учасниками ринку та іншими галузями економіки. Роками державно регульовані залізничні тарифи стримувалися, а ціни на продукцію, вільно сформовані ринком, стрімко зростали. Така модель не сприяє рівним умовам та прогнозованій діяльності учасників ринку. Автоматична індексація тарифів дозволить поступово зменшувати розрив між рівнем цін на продукцію і залізничними тарифами, оскільки її пропонується здійснювати щоквартально постфактум на рівень індексу цін виробників (ІЦВ) на основі офіційних даних Держстату», – йдеться у заяві Профспілки залізничників і транспортних будівельників України.

Профспілка зауважує, що заяви щодо негативного впливу індексації – це ні що інше, як маніпуляції, оскільки він є незначним. Зокрема, стримується та обростає дискусіями індексація на рівень ІЦВ за підсумками 2018 року на 14,2%, на фоні зростання вартості дизельного пального, електроенергії, матеріалів.

«У разі не проведення індексації тарифів на вантажні перевезення в 2019 році учасники ринку відчують негативні наслідки у вигляді погіршення стану вантажного парку, загострення дефіциту локомотивів, зростання соціального напруження у трудовому колективі Товариства тощо», – зауважує Профспілка залізничників і транспортних будівельників України.

Як зазначає профспілка, витрати Товариства зростають швидше, ніж доходи, а потреба в оновленні основних фондів через їх високе зношення – колосальна. Критичний рівень зношення рухомого складу при недостатньому рівні фінансування його ремонту та оновлення ставить під загрозу забезпечення безпеки руху, належного утримання та відновлення робочого парку вантажних вагонів і локомотивів. Нині середній вік електровозів становить 40,6 року при нормативному віці 30 років, магістральних тепловозів – 30,7 року при нормативному віці 20 років, маневрових тепловозів – 35,8 року при нормативному віці 25 років», – йдеться у заяві профспілки.

Зауважується, що АТ «Укрзалізниця» не отримує відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та державно регульованими тарифами за пасажирські перевезення. У 2018 році на субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних спрямовано понад 11 млрд грн, а у 2019 році за прогнозом – понад 12 млрд грн. Не повністю здійснюється компенсація від перевезень пільгових категорій пасажирів – за 2018 рік лише 13% від суми наданих послуг. 

«Протягом більш як 25 років залізничний транспорт працює без державної підтримки. Відсутність державної підтримки негативно впливає та гальмує процеси реформування транспортної галузі», – зазначено у заяві.

Упродовж 2 місяців 2019 року регіональною філією «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» у приміському сполученні перевезено 1 млн 490 тис. пасажирів пільгових категорій, компенсація за які повинна відшкодовуватися місцевими органами виконавчої влади, на суму 11 млн 016 тис. грн. Сума отриманої у 2019 році компенсації складає 829 тис. грн (у тому числі 228,2 тис. грн – погашення заборгованості з компенсації минулого року) або 7,5% від суми наданих за січень-лютий послуг.

 

Найкраще відшкодовуються збитки у Кіровоградській та Чернігівській областях (з урахуванням погашення заборгованості за минулорічні перевезення пільговиків).

Позитивна динаміка щодо компенсування витрачених на перевезення пільгових категорій громадян коштів спостерігається у Донецькій та Полтавській областях.

Найскладнішою є ситуація у Луганській області, від місцевих органів виконавчої влади якої у 2019 році не надійшло жодних відшкодувань.

Регіональна філія «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» звертається до органів місцевої влади областей, в межах яких магістраль здійснює свою діяльність, із закликом віднайти можливість компенсувати збитки за пільгові перевезення громадян.

Упродовж січня-лютого 2019 року підрозділами служби воєнізованої охорони регіональної філії «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» попереджено 4 крадіжки матеріальних цінностей залізниці на суму майже 14 тисяч грн. За підозрою у скоєнні крадіжок затримано та передано до правоохоронних органів 4 особи.

 

Крім того, за цей період під час проведення оперативно-профілактичних заходів за порушення Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, зокрема, ходіння коліями в невизначених місцях та незаконний проїзд у вантажному потязі, працівники служби воєнізованої охорони затримали 112 осіб. 94 правопорушників притягнуто до адміністративної відповідальності.

Щоб попередити розкрадання залізничного майна та вантажів, працівники воєнізованої охорони регіональної філії оперативно реагують на випадки несанкціонованих втручань у роботу залізничного транспорту, визначають і патрулюють найбільш криміногенні ділянки, станції та перегони, супроводжують вантажі тощо.

Сторінка 1 з 712345»»»
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту