Google AdSense

Новини » 11 Березня 2019

Упродовж 12 місяців 2018 року регіональною філією «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» у приміському сполученні перевезено 11 млн 238 тис. пасажирів пільгових категорій, компенсація за які повинна відшкодовуватися місцевими органами виконавчої влади, на суму 82 млн 462 тис. грн. Сума отриманої у 2018 році компенсації складає 14 млн 870 тис. грн (у тому числі 570,4 тис. грн – погашення заборгованості з компенсації минулого року) або 18% від суми наданих за січень-грудень послуг.

 

Найбільш повно відшкодовуються збитки у Луганській (Сватівський район), Донецькій (м.Лиман), Кіровоградській та Сумській областях (з урахуванням погашення заборгованості за минулорічні перевезення пільговиків).

Понад третину суми, яка підлягає компенсації, отримано філією від місцевих органів влади Чернігівської та Полтавської областей.

Регіональна філія «Південна залізниця» АТ «Укрзалізниця» звертається до органів місцевої влади областей, в межах яких магістраль здійснює свою діяльність, із закликом віднайти можливість компенсувати збитки за пільгові перевезення громадян.

У доларовому еквіваленті тарифи на залізничні вантажні перевезення в межах України сьогодні значно нижчі, ніж 6 років тому. І навіть передбаченої індексації тарифу на 14,2% недостатньо хоча б для виходу на рівень 2013-ого. Вантажні залізничні тарифи є значно нижчими від європейських, тому Укрзалізниця фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту саме в Європі. Про це заявив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

 Укрзалізниця наполягає у фінплані компанії на 2019 рік на індексації тарифу на 14,2% та запровадженні подальшої автоматичної індексації на рівень індексу цін виробників. Оскільки, за словами Антона Саболевського, саме таким є рівень зростання цін виробників промислової продукції за 2018 рік. Хоча, навіть і після індексації на 14,2% у 2019 році, залізничні тарифи в доларовому еквіваленті залишаться майже на 37% нижчими порівняно із 2013 роком.

Тарифи на залізничні вантажні перевезення в межах України виражені в гривні та не індексуються при знеціненні національної валюти. Натомість більшість товарів, які закуповує Укрзалізниця, та вантажів, які перевозить компанія, зростають на індекс цін промислових виробників. І це має чітку кореляцію з курсом гривні до долара США. Тому, на думку Антона Саболевського, об'єктивним та обґрунтованим було б порівнювати залізничний тариф у доларовому вираженні.

Рівень українських вантажних залізничних тарифів у доларовому еквіваленті у 2018 році знизився майже в півтора раза порівняно з 2013 роком. Про це свідчить динаміка зміни середньорічних тарифів на перевезення 1 тонни вантажів залізничним транспортом. Зокрема, тариф у доларах США за перевезення вагона на середню відстань таких вантажів, як щебінь, у 2013 році складав 250, у 2019 році — 139 доларів США, у разі індексації-2019 становитиме $158; залізна і марганцева руда — у 2013-ому — $515, у 2019-ому — $286, у разі індексації — $326; чорні метали — у 2013-ому — $911, у 2019-ому — $506, у разі індексації — $578, зерно — у 2013-ому — $699, у 2019-ому — $388, у разі індексації — $443.

«Утримуючи тарифи на перевезення залізницею на рівні, значно нижчому від європейського, Укрзалізниця фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту саме в Європі і які до того ж реалізують свою продукцію за валюту», — зазначив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту