Google AdSense

Новини » 15 Квітня 2019

Укрзалізниця підписала 2 контракти на постачання дизельного пального з переможцями аукціонів, що відбулися в системі ProZorro 27 березня. Кожен аукціон складався з 25 тис. тонн дизпального. Крім того, укладено додаткові угоди на зменшення ціни пального при наданні перших рознарядок постачальником. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. 

Один з контрактів підписаний з ПП «ОККО КОНТРАКТ» за ціною 28200 грн за тонну. Інший укладений з ТОВ «Анвітрейд» за ціною 28083 грн за тонну.

За словами керівника Укрзалізниці, усі договори на постачання дизельного пального передбачають перерахунок ціни залежно від зміни показників Platts. Тому Укрзалізниця уклала додаткові угоди на зменшення ціни пального при наданні перших рознарядок постачальником. «Так, за договором з ПП «ОККО КОНТРАКТ» ціна знизилася до 27814 грн за тонну. За договором з ТОВ «Анвітрейд» — до 27696 грн за тонну. Це ще один аргумент на користь формульного ціноутворення. За умови його відсутності, в умовах зниження цін на ринку, Укрзалізниця була б змушена купувати дизель за завищеними цінами. Варто також окремо наголосити, що іншою особливістю умов постачання для потреб Укрзалізниці є відстрочка платежу в 5 банківських днів», — розповів Євген Кравцов.

Згідно з ціновою інформацією Консалтингової компанії UPECO ціни на великооптові партії дизельного пального на день підписання договорів складали 27167 грн за тонну на умовах попередньої оплати.

Передбачається, що найближчими днями будуть підписані ще два договори на постачання 50 тисяч тонн пального з переможцями інших двох аукціонів, які відбулися 1 квітня.

АТ «Укрзалізниця» ініціює зміни до Податкового кодексу України. Пропонується на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, встановити фіксований податок. В останній редакції Податкового кодексу залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку, що спричинило значне зростання витратних статей державної компанії.

 

Зокрема, товариство пропонує встановити податок на земельні ділянки в розмірі 0,25 % від їх нормативної грошової оцінки в разі, якщо нормативну грошову оцінку таких земель проведено, та 0,25 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області в разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено. З такою ініціативою компанія звернулась до профільних комітетів Верховної Ради України.

«Виникла абсурдна ситуація, коли Укрзалізниця позбавлена пільги із сплати податків за користування землею, на якій прокладені колії та знаходяться інфраструктурні об’єкти. Слід зазначити, що за кордоном залізничні колії не обкладаються жодним податком. Це стосується не лише розвинених країн Заходу, а й сусідніх Польщі та Білорусі. На жаль, в Україні така опція не діє щодо залізничного транспорту. З іншого боку, наприклад, землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування взагалі не підлягають оподаткуванню, що створює нерівні умови та порушує принципи справедливості оподаткування», — прокоментував директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

У компанії переконані, що збільшення витрат з 1,2 млрд грн (сплачено у 2018 році) до 4,2 млрд грн за 2019 рік створить передумови для економічно необґрунтованого заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту та зменшення інвестиційної привабливості галузі. «Треба приймати рішення та ставати на цивілізований шлях зменшення, а згодом повного звільнення залізниці від сплати земельного податку. У разі не врегулювання цих питань, підприємства залізничного транспорту отримають збільшення видатків та будуть вимушені збільшувати тарифи на свої послуги», — прокоментував Андрій Рязанцев.

Наразі сплату земельного податку на 2019 рік для Укрзалізниці заплановано в сумі майже 4,2 млрд грн. Це більше на 3 млрд грн або в 4,5 разу, ніж планувалося. Нагадаємо, що таке збільшення пов’язано з тим, що з 01.01.2019 з п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України виключено слова «надані для залізниць в межах смуг відведення», тому залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку в розмірі 25 % нарахованого податку, обчисленого відповідно до ст. 274 і 277 Кодексу. Загалом у користуванні Укрзалізниці знаходиться близько 134 тис. га землі.

Паралельно із цим органи місцевого самоврядування розпочали масштабну роботу з перегляду ставок плати за земельні ділянки, надані для залізничного транспорту, та своїми рішеннями встановлюють нові, значно збільшені ставки податку, що також веде до значного збільшення витрат Укрзалізниці.

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту