Новини » Липень 2019

За 6 місяців 2019 року Укрзалізниця перевезла 18,6 млн тонн зернових вантажів, що на 23,6 % більше показника відповідного періоду 2018 року. Понад 60 % зернових минулого врожаю вивозилися до портів саме залізницею. Ця статистика свідчить, що аграріям немає за що хвилюватися, адже Укрзалізниця має всі потужності для перевезення прогнозованого врожаю зернових. Про це розповів директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

 

«Фахівці Укрзалізниці постійно проводять зустрічі з представниками Української зернової асоціації та за допомогою цифр і фактів розповідають партнерам про підготовку компанії до перевезення зернових. Яка ж ситуація насправді? За 6 місяців цього року залізницею перевезено на 23,6 % зернових більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Парк локомотивів збільшено на 12,7 %, парк зерновозів — на рівні минулого року. Тож ми не розуміємо, чим мотивована така риторика представників Української зернової асоціації», — обурився Андрій Рязанцев.

Але в Укрзалізниці зазначають, що все ж таки існують чинники, які дійсно гальмують перевезення зернових вантажів та зводять нанівець усі зусилля залізничників. «По-перше, відсутність економічно обґрунтованої системи тарифоутворення, це і базовий інфраструктурний тариф, і автоматична індексація, і зближення класів з уніфікацією порожнього пробігу. По-друге, недостатня глибина планування перевезень вантажовідправниками теж залишається однією з головних та невирішених проблем. Укрзалізниця продовжує працювати в режимі пожежної команди, коли отримує заявки на перевезення за кілька днів до бажаної дати відправлення вантажу. Тоді як у всьому світі залізниці заздалегідь отримують від вантажовідправників плани на рік і, враховуючи їх, можуть спланувати свою роботу та забезпечити ритмічність перевезень. Закликаємо зернотрейдерів навчитися планувати свою роботу хоча б на 3-6 місяців», — зазначив Андрій Рязанцев.

Крім того, менеджер компанії наголосив, що зерновики, як і інші вантажовласники, мають розподіляти обсяги своїх перевезень рівномірно впродовж року. «Для цього є необхідність інвестування в будівництво елеваторів, перевантажувальних центрів із збереження та переробки врожаю. Сьогодні приходять зерновики й кажуть, що врожай зберігати немає де, тому його треба терміново вантажити у вагони та везти в бік портів. Не може такий серйозний бізнес, як аграрний, працювати «з коліс», не вкладаючи кошти в побудову відповідної інфраструктури. Ми говоримо про це багато років, але, на жаль, наші клієнти нас не чують», — прокоментував Андрій Рязанцев.

«Закликаємо вантажовласників утриматися від коментарів та оціночних суджень щодо того, скільки та якого рухомого складу має купувати компанія, адже ми не рахуємо кількість комбайнів та сільськогосподарської техніки, що завозяться аграріями, та не намагаємося консультувати аграріїв, чи достатньо цього для збору врожаю. Різні сектори економіки повинні співпрацювати для укріплення вітчизняної економіки та підвищення добробуту громадян, а не займатися «міжусобицями», — резюмував Андрій Рязанцев.

АТ «Укрзалізниця» в черговий раз направило до Мінінфраструктури пропозиції щодо скорочення номенклатури вантажів позакласної групи та зближення тарифних класів. У компанії сподіваються, що ці пропозиції нарешті будуть винесені на обговорення. Про це повідомив на своїй сторінці голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

 

 «Що важче: тонна залізної руди чи тонна металопрокату? Питання безглузде, але не для нас. Ми працюємо в умовах, коли тариф на перевезення залежить від класу вантажу, а не від витрат на перевезення. Подекуди ця різниця може бути десь на 40% меншою, ніж середній тариф. Один з таких фантастичних прикладів: той же щебінь ми возимо за 76 грн за тону, а чорні метали - десь втричі дорожче. Так, компанія дотує приватний бізнес різними преференціями. І є велике бажання таку благодійну акцію, врешті решт, припинити.», — написав голова правління Укрзалізниці.

На думку Євгена Кравцова, у компанії сподіваються, що профільне міністерство нарешті почне діалог із запровадження пропозицій Укрзалізниці з усунення атавізмів у тарифоутворенні, щоб створити для різних вантажовласників рівні та конкурентні умови: «Щоб почати (хоча б поетапно) наводити лад у тарифній політиці, потрібне просто бажання Міністерства інфраструктури та низки державних структур ліквідувати цей атавізм і дати ринку чесні й рівні умови. Оплата має бути за собівартість перевезення, а не за те, який вантаж веземо. Це питання, на жаль, не в компетенції Укрзалізниці. Ми можемо ініціювати такий діалог, і наших таких звернень з десяток точно набереться».

Зокрема, останніми пропозиціми передбачалося перенести мінбудматеріали, шлаки, золу, сіль, концентрат мінеральний «Галіт» до вантажів 1-го тарифного класу та перенести деякі вантажі 1-го тарифного класу до вантажів 2-го тарифного класу. Ці пропозиції направлені до Мінінфраструктури.

Нагадаємо, що розподіл вантажів за тарифними класами запроваджений у 1997 році постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.1997 № 605 «Про заходи щодо поліпшення діяльності залізниць України у 1997 році». Іншими словами, постанова визначила порядок, за яким встановлюються тарифи на перевезення вантажів з урахуванням фактору платоспроможності за родом вантажу, а не за врахуванням витрат перевізника на організацію перевізного процесу. Основною метою цієї постанови було суттєве зниження тарифів на перевезення низьковартісних вантажів, наприклад залізорудної сировини.

У 1997 році тарифи на низьковартістні вантажі були на 28,1 % нижчими, ніж середній рівень, для вантажів 1-го тарифного класу — на 20 % нижче середнього рівня, а для вантажів 3-го тарифного класу (з урахуванням металопродукції та нафтопродуктів) — на 23,9 % вищими середнього рівня. На сьогодні диспропорція між рівнями тарифних класів постійно збільшується.

Разом з тим тарифи на перевезення вантажів у межах України та пов’язані з ними послуги регулюються державою, зокрема, затверджуються наказами Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном з подальшою реєстрацією в Мін’юсті.

За 6 місяців 2019 року підрозділами воєнізованої охорони попереджено та розкрито 790 випадків крадіжок вантажів і майна підприємств залізничного транспорту на суму понад 5,3 млн грн. Загалом за заначений період за крадіжки було затримано 766 осіб.

 

Так, на початку липня на станції Кривий Ріг-Сортувальний стрілецька команда Придніпровської залізниці затримала чотирьох чоловіків, які розвантажували з вагонів підготовлений до відправки металопрокат. Розкрадачі намагалися викрасти 7 тонн металу на суму понад 110 тис грн.

Чотири мешканці Кривого Рогу за допомогою машини «КАМАЗ» намагалися викрасти арматуру з вагонів. Розкрадачів вдалося виявити завдяки злагодженій роботі стрілецької команди, яка проводила оперативно-профілактичні заходи з попередження злочинних посягань на вантажі, що перевозяться залізничним транспортом

Затримані розкрадачі передані до місцевих органів Національної поліції для подальшого розслідування.

Зі свого боку АТ «Укрзалізниця» всіляко сприяє правоохоронним органам у розслідуванні цього та схожих злочинів з розкрадання майна залізниці й залізничних вантажів, а також сподівається на подальшу допомогу.

Голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов наказав скасувати закупівлю подарункових наборів — планувалося купити сувенірні підстаканники з логотипом на суму понад мільйон гривень. Керівник компанії доручив ці кошти спрямувати на закупівлю рідкого мила для пасажирських поїздів.

"Пити чай зі стаканів за 2 тисячі гривень точно не смачніше. Хоча там є коробка і ложка з логотипом, може, через це на них хотіли витратити більше мільйона. Нахабність у деяких захмарна. Закупівлю підстаканників зупинив. Вже дав розпорядження: на ці гроші зробимо додаткову закупівлю рідкого мила у пасажирські поїзди. Якщо рахувати навскидку, то за мільйон можна купити близько 30 тонн мила", — написав Євген Кравцов.


Також голова правління Укрзалізниці повідомив, що планує перевірити якість обслуговування пасажирів у поїздах: "Наступного тижня буде відрядження — якраз особисто перевірю його наявність у вагонах".

Оперативники Управління захисту економіки в Волинській області Нацполіції, детективи слідчого управління обласної поліції за процесуального керівництва прокуратури області та за сприяння департаменту інформаційної та економічної безпеки АТ «Укрзалізниця» задокументували злочинну діяльність групи службовців структурного підрозділу регіональної філії «Львівська Залізниця». Правоохоронці встановили всіх учасників злочинної групи, роль кожного в злочині, місця збуту викраденого пального. Про це повідомляється на офіційному сайті Національної поліції.

 

Зокрема, група службовців структурного підрозділу регіональної філії «Львівська Залізниця» організувала «схему» розкрадання паливно-мастильних матеріалів для тепловозів. До складу групи входили машиністи, їх помічники та складальники поїздів пункту обслуговування вантажних вагонів, а також громадянин, який займався скупкою краденого пального.

Машиністи створювали всі необхідні умови для зливу дизельного палива з тепловозів. Їх помічники за допомогою спеціального обладнання розкривали дизельні баки та зливали пальне в спеціально підготовлені поліетиленові пакети. У попередньо обумовлених місцях машиністи зупиняли тепловози, де викрадене пальне перевантажували в транспортні засоби та перевозили до підпільних АЗС. Діяли в нічний час два-три рази на тиждень, щоразу зливали понад 500 літрів нафтопродуктів. Викрадене дизпальне в подальшому реалізовувалося на підпільних автозаправних станціях за цінами значно нижче ринкових.

Поліцейські затримали трьох правопорушників під час чергової крадіжки пального.

Наразі оперативники, детективи слідчого управління ГУНП у Волинській області за процесуального керівництва прокуратури Волинської області проводять 26 санкціонованих обшуків за місцем мешкання всіх учасників злочинної групи та за місцем їх роботи.

Досудове розслідування проводиться за ч. 3 ст. 191 (Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України.

За попередніми даними сума завданих збитків становить понад мільйон гривень.

Зі свого боку АТ «Укрзалізниця» всіляко сприяє правоохоронним органам у розслідуванні цього та інших злочинів з розкрадання майна залізниці й залізничних вантажів.

Сторінка 1 з 1012345»»»
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту