Новини » 2 Серпня 2019

Укрзалізниця — одна з небагатьох залізниць у світі та чи не єдина в Європі, яка не отримує жодних державних дотацій на розвиток пасажирських перевезень. При цьому роль залізниці в мобільності населення переоцінити важко. У той же час більшість країн світу щороку вкладають мільярди євро в розвиток залізничних перевезень, розуміючи соціальне навантаження на цей сектор. Про це розповів директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський.

 

Так, у Польщі державна дотація на розвиток залізниць становить 1,7 млрд євро на рік, в Австрії — 5 млрд євро, у Німеччині — 13,9 млрд євро. «Чи не всі бачили відео про запуск надшвидкісного поїзда між Пекіном та Шанхаєм або ж сучасний плацкартний вагон у китайському поїзді. Так ось, щоб мати такий рухомий склад, у залізницю Китай щороку інвестує 49 млрд євро. Це найбільший показник у світі. А, наприклад, Франція, яка за розмірами близька до України, щорічно вкладає в розвиток залізниць 5,3 млрд євро з бюджету країни. У той же час Україна залишається країною, що має розгорнуту залізничну мережу, і залізничний транспорт є основним для пересування її мешканців у міжміському та регіональному сполученні, і при цьому держава зовсім не фінансує перевізника», — зазначив Антон Саболевський. 

За його словами, залізничні пасажирські перевезення збиткові практично у всьому світі, і саме держава має виступати їх інвестором та нести відповідальність за їх стан та розвиток. «На жаль, Україна входить до малочисельної групи країн світу, де держава жодним чином фінансово не підтримує розвиток пасажирських залізничних перевезень. Щороку пасажирські перевезення завдають перевізнику близько 10 млрд грн збитків, при цьому залізниця вимушена за власні кошти, отримані, в основному, від вантажних перевезень, модернізувати та закуповувати пасажирський рухомий склад, щоб забезпечувати свою соціальну функцію. Але в такому випадку держава та громадяни не повинні чекати від Укрзалізниці технічного дива на кшталт Hyperloop або рівня залізниць Китаю», — наголосив він.

Нагадаємо, що статтею 10 Закону України «Про залізничний транспорт України» передбачено, що будівництво та реконструкція магістральних залізничних ліній, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого слідування та місцевого сполучення здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України. За роки незалежності України норми цього закону не виконувалися.

Спред випуску єврооблігацій Укрзалізниці був найнижчим серед випусків залізниць колишньої СНД. Таких висновків дійшли міжнародні аналітики після порівняння розміщень державних залізничних компаній країн колишньої СНД.

 

Зокрема, спред по випуску єврооблігацій Укрзалізниці становив 1,30х проти показника 1,33х Грузинської залізниці, 1,56х АТ НК «КТЖ» (Казахстан) та 1,53х РЖД (РФ).

Нагадаємо, на початку липня поточного року Укрзалізниця здійснила залучення зовнішньої позики з міжнародного ринку капіталу на суму 500 млн дол США. Позика надана внаслідок розміщення облігацій участі в позиці (LPN) на Ірландській фондовій біржі (Irish Stock Exchange, ISE). Спред по випуску єврооблігацій Укрзалізниці був найнижчим серед випусків залізниць колишньої СНД.

Цього вдалося досягнути завдяки підтримці Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України, а також злагодженій, високопрофесійної роботі команд організаторів залучення, юридичних радників та АТ «Укрзалізниця».

Нагадаємо, що вихід Товариства на міжнародний ринок капіталу, став першим з 2013 року розміщенням для державних корпорацій позичальників з України. Він має  найнижчий з 2011 року купоном серед квазісуверенних позичальників з України. Також випуск єврооблігацій Укрзалізниці викликав високу зацікавленість інвесторів і характеризується аналітиками ринку як один із найуспішніших серед державних корпорацій за останні роки. Загальна пропозиція інвесторів склала близько 2,5 млрд. дол США, що майже в 5 разів перевищила заявлений обсяг, що свідчить про довіру та позитивне ставлення інвесторів до АТ «Укрзалізниця».

Довідково: Спред – різниця між ринковими ставками ціни облігацій виражена в базових пунктах відсотка

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту