Новини » 9 Серпня 2019

Відсутність довгострокового та середньострокового планування, створення складів на колесах та недостатня потужність фронтів навантаження-вивантаження у портах  ось причини зернового колапсу, який щороку відбувається під час сезону збору врожаю. Як наслідок, залізничникам довелося ввести три конвенції на подальше навантаження для ряду вантажоодержувачів: станція Чорноморськ-Порт — отримувач ТБТ (заборона навантаження з 31 липня по 1 серпня); станція Жовтнева — отримувач Ника-Тера (з 31 липня по 4 серпня); станція Жовтнева — отримувач Аскет Шиппинг (з 31 липня по 3 серпня).

 

У жодній країні залізниця не може працювати в авральному режимі, сьогодні на сьогодні. Планування зазвичай відбувається на початку року, однак Укрзалізниця надає можливість своїм партнерам планувати перевезення щомісячно за допомогою системи Месплан. Проте для більшості планування неможливе — посередник не знає, де і коли закупить зерно, кому продасть.

«Найбільша проблема навіть не в тязі, не у вагонах, а в тому, що ми хаотично тягнемо 11 тисяч вагонів до портів, щодня плюс 400 вагонів, які не вивантажуються. Завтра їх під портами буде вдвічі, а післязавтра — втричі більше, — наголосив Андрій Рязанцев. — Має бути чітке, зрозуміле планування за прикладом маршрутних відправлень, однак вантажовласники у більшості — це посередники, не виробники сільгосппродукції — стоять під портами та очікують корабель із хорошою ціною! Це забиває колії перед портами, звужує наші коридори. У цій ситуації введення конвенцій — єдиний вихід. Нічого особистого — лише бізнес! Ми й надалі будемо інформувати ринок про тих, хто заважає працювати та заробляти іншим».

Ситуація, що склалася, вимагає якісного оперативного діалогу між усіма учасниками процесу. Так, сьогодні, 2 серпня в Укрзалізниці запланована спільна нарада між транспортниками та бізнес-асоціаціями з метою вирішення питань, пов’язаних з оптимізацією роботи станцій та формуванням зернових маршрутів. До обговорення запрошені три бізнес-асоціації: Європейська бізнес асоціація, Українська зернова асоціація та Американська торговельна палата в Україні.

Компанія закупить партію пального із застосуванням переговорної процедури, як виняткової процедури закупівлі, задля запобігання надзвичайним наслідкам. До такого екстраординарного виходу з штучно створеної кризової ситуації Укрзалізниця вимушена вдаватись через блокування закупівлі дизельного пального в АМКУ. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

«На сьогодні в Укрзалізниці заблоковані всі тендери на закупівлю дизельного палива. Наскільки я розумію, окремі гравці ринку знову хочуть спробувати диктувати нам умови і змусити брати позики. Одразу скажу - на це не підемо. І маніпуляції та погрози на нас не діють. В такій екстраординарній і критичній ситуації ми йдемо на виняткову і термінову закупівлю партії пального за переговорною процедурою. 2 роки тому ми вже мали подібний досвід. До процедури залучаємо СБУ та НАБУ як спостерігачів. І для розуміння ситуації: 2 перехресні скарги компанія отримала в ніч перед аукціонами. Останню – о 23:53», — зазначив Євген Кравцов.

Нагадаємо, що Укрзалізниця наприкінці травня цього року оголосила 8 чергових тендерів на закупівлю дизельного пального загальним обсягом 100 тисяч тонн. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 23 липня 2019 року. Участь у тендерах взяли від 4 до 7 учасників, що свідчить про конкурентне середовище та довіру ринку до закупівельних процедур Укрзалізниці. 25 липня Укрзалізниця провела оцінку пропозицій учасників по шести процедурах і всіх учасників допустила до подальших аукціонів, які мали відбутися 31 липня. Але напередодні аукціонів тендери були зупинені через скарги.

У компанії прогнозують ризик того, що й наступні дві процедури будуть призупинені в аналогічний спосіб.

В Укрзалізниці підкреслюють, що проводять політику максимальної прозорості закупівель дизельного пального. З початку 2018 року Укрзалізниця є першим та єдиним замовником, який купує дизель із застосуванням формули перерахунку ціни з прив’язкою до міжнародних індексів Platts. Ця формула була створена разом з учасниками ринку та визнається дуже ефективним і прозорим інструментом.

© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту