Новини » 25 Червня 2020

Рішення Великої Палати Верховного Суду про правонаступництво АТ «Укрзалізниця» за боргами державних підприємств залізничної галузі, зокрема ДП «Донецька залізниця», загрожує національній безпеці та економіці України. Укрзалізниця вже звернулася до Президента, Прем’єр-міністра, Верховної Ради України, органів державної влади з проханням вжити всіх можливих заходів для захисту прав та інтересів товариства та держави.

 

Так, за рішенням Великої Палати Верховного Cуду АТ «Укрзалізниця» визнане правонаступником, зокрема, ДП «Донецька залізниця» з дати державної реєстрації АТ — 21 жовтня 2015 року.

Така позиція суду щонайменше ставить контрагентів підприємств та установ залізничного транспорту, у тому числі тих, що розміщені на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, правонаступництво за зобов’язаннями яких, згідно з позицією Верховного Суду, настало в Укрзалізниці, у вигідніші умови в рамках судових процесів.

Відтак, Укрзалізниця буде позбавлена можливості обґрунтовано заперечити або подати докази на спростування їх вимог, зважаючи на відсутність у товариства будь-яких первинних документів, оскільки вся інформація та документи з початком антитерористичної операції залишились у ДП «Донецька залізниця» та структурних підрозділах на територіях, що тимчасово не контролюються органами державної влади України. Таким чином нівелюється один із головних принципів Конституції — рівність перед законом і судом.

Більш того, таке рішення Верховного Суду по факту означає, що Укрзалізниця буде зобов’язана погасити всі борги ДП «Донецька залізниця», не отримавши при цьому від останнього жодного майна до статутного капіталу. Наразі на тимчасово непідконтрольних Україні територіях Луганської та Донецької областей, так званих ДНР та ЛНР, знаходиться понад 20 тис. вантажних вагонів Укрзалізниці, майже 6 тис. вагонів інших власників, майже 6 тис. пасажирських вагонів та понад 300 локомотивів.

На особливу увагу заслуговує той факт, що за приблизними підрахунками сума фінансових зобов’язань ДП «Донецька залізниця» перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, серед яких є підприємства власності суб’єктів резидентства Російської Федерації, зокрема, ПАТ «Сбербанк» на суму 3,5 млрд грн, ПАТ «ВТБ Банк» на суму 1,2 млрд грн тощо, та надані якими кредитні ресурси були використані ДП на придбання та оновлення основних засобів, які з початком збройного конфлікту на сході України залишилися на територіях, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

Укрзалізниця наголошує, що таке рішення ставить під загрозу фінансовий стан та стабільність функціонування товариства, оскільки погашення такої значної суми боргу без фактичного отримання активів ДП «Донецька залізниця» може призвести до дестабілізації платіжної ситуації компанії, яка і так є складною через епідемію COVID-19.

Укрзалізниця просить Президента та органи державної влади втрутитися в ситуацію, що склалася, та вжити всіх можливих заходів для захисту прав та інтересів Укрзалізниці й не допустити несправедливого та незаконного звернення стягнення на активи та грошові засоби компанії, зокрема шляхом ініціювання відповідних законодавчих змін.

Контейнерні поїзди між Китаєм та Україною вже найближчим часом можуть стати регулярними. Укрзалізниця готова приймати щомісяця 5 і більше таких поїздів. Про це йшлося під час чергового засідання робочої групи з питань розвитку інтермодальних перевезень територією України за участі ключових учасників ринку контейнерних перевезень.

 

Із Китаю 16 червня 2020 року відправлено другий контейнерний поїзд призначенням на станцію Київ-Ліски. Також на червень заплановано ще 2 поїзда з КНР. АТ «Укрзалізниця» забезпечує всі необхідні умови для безперешкодного прослідування поїздів термін територією України за мінімально короткий термін. Нагадаємо, що перший контейнерний поїзд з Китаю прибув на станцію Київ-Ліски 8 червня 2020 року.

Також на засіданні з учасниками ринку обговорили питання, які стосуються інфраструктурного розвитку системи контейнерних перевезень, розгалуження мережі терміналів, створення супутніх процесу перевезення послуг, ціноутворення на такі перевезення.

Інтермодальні перевезення мають тенденцію до постійного зростання. Зацікавленість учасників ринку таких послуг в маршрутизації (укрупненні потоків) контейнерних перевезень дозволяє 60%  контейнерів перевозити у складі контейнерних поїздів.

За 5 місяців 2020 року перевезено 185545 ДФЕ. Частка контейнерних перевезень у загальному обсязі перевезень вантажів залізничним транспортом становить 2,3 %, тоді як за відповідний період 2019 року становила  1,77%. Це ставить перед учасниками транспортного ринку інтермодальних перевезень нові вимоги. Зокрема, необхідність розвитку інфраструктури та подальшого розвитку мережі термінальних комплексів.

Учасники засідання домовились розглянути питання державно-приватного партнерства з розбудови мережі терміналів на умовах концесії, обговорити пропозиції щодо перспективних місць розташування терміналів, а також внести пропозицій до проєкту Закону «Про мультимодальні перевезення», які стосуються задіяння автомобільного транспорту в мультимодальних перевезеннях для забезпечення «last mile».

Сьогодні, 25 червня 2020 року, залізничники закінчать роботи з відновлення закритих через негоду дільниць та запустять перші приміські поїзди. Зокрема, у рейси вирушать поїзди Коломия — Снятин та Івано-Франківськ — Яремча.

Упродовж кількох днів колійники Укрзалізниці проводять активні відновлювальні роботи на дільницях колії, які були закриті внаслідок масштабних паводків на Прикарпатті. Загалом було зафіксовано пошкодження 14 дільниць інфраструктури. Станом на ранок 25 червня наслідки негоди ліквідовані на 9 дільницях.

Основні роботи проводилися в районі рік Дністровсько-Прутського басейну, де через тривалі опади були пошкоджені об’єкти залізничної інфраструктури. Наразі відновлювальні роботи завершено на перегонах Делятин — Яремче, Яремче — Микуличин, Долина — Вигода. Тривають роботи на перегонах Микуличин — Ворохта, Бурштин — Галич, Калуш — Бондарів та Заболотів — Видинів. Загалом залізничники розчистили понад 300 куб. м селів та відновили понад 900 куб. м насипів та баластної призми.

За попередніми прогнозами, останній перегін буде відкритий для руху поїздів сьогодні о 22:00. Також колійні працівники проводять позапланові огляди та обходи для виявлення пошкоджень та їх оперативного усунення.

Раніше повідомлялося, що через паводки на Прикарпатті Укрзалізниця тимчасово відмінила курсування 7 приміських поїздів. Так, з 24 червня не курсують 4 приміські поїзди: Коломия — Снятин, Снятин — Коломия, Ворохта — Івано-Франківськ та Івано-Франківськ — Ворохта. Також з 25 червня Укрзалізниця відмінила курсування трьох поїздів: Снятин — Коломия, Коломия — Снятин, Ворохта — Івано-Франківськ.

© 2020 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту