Google AdSense

Стратегію АТ «Укрзалізниця» на 2019-2023 рр. офіційно передано на погодження Кабінету Міністрів України. Визначальний документ розвитку компанії у середньостроковій перспективі, над яким тривалий час працювала команда фахівців та експертів, удосконалено з урахуванням усіх коментарів причетних міністерств та очікувань акціонера. Про це повідомив голова правління компанії Євген Кравцов.

«Очікуємо на погодження Стратегії АТ «Укрзалізниця» акціонером – Кабінетом Міністрів України. Після цього її затвердить Наглядова Рада акціонерного товариства і документ набере чинності», — розповів Євген Кравцов.

За його словами, вперше в історії Укрзалізниця матиме затверджений консолідований документ, у якому сконцентровані ключові вектори розвитку компанії за бізнес-вертикалями, що відповідає концепції реформування.

«У стратегії відображена модель Укрзалізниці як вертикально інтегрованої компанії, окреслені основні підходи до формування корпоративних політик, визначені принципи соціального розвитку компанії», — зазначив Євген Кравцов.

За його словами, Укрзалізниця має потенціал у середньостроковій перспективі перетворитися на економічно потужну, клієнтоорієнтовану та інноваційну компанію. Для цього необхідно більше ринкових підходів, великі інвестиції та виважена державна підтримка. «Стратегія Укрзалізниці – це стратегія успіху, трансформації, викликів, ефективних дій, кращих світових практик та руху вперед», – підкреслив голова правління АТ «Укрзалізниця».

Для покращення продуктивності тягового рухомого складу, зменшення обігу вагона та пришвидшення доставки вантажів Укрзалізниці впроваджує принципово нову схему організації руху вантажних поїздів — подовження тягових плечей на найбільш вантажонапружених дільницях. Про це повідомив директор операційний АТ «Укрзалізниця» Вячеслав Єрьомін.

 «Ми збільшили тягові плечі на найбільш вантажонапружених дільницях: від Знам’янки до Клепарова, від Полтави до портів Одеси, від Волновахи до Миколаєва, а також від Волновахи до Запоріжжя, — розповів Вячеслав Єрьомін. — За нашими розрахунками, це зменшить термін доставки вантажів в середньому на 10-20% порівняно з існуючими технологіями».

Пробіг локомотива в результаті нової організації руху збільшився на 120 км/добу на тепловозній тязі та на 60 км/добу — на електротязі. Таки чином продуктивність електровоза виросла на 16% та тепловоза — на 54%.

На українських залізницях до сьогоднішнього дня накопичено достатньо великий досвід організації перевезень з використанням обслуговування поїздів локомотивними бригадами на подовжених тягових плечах. Цей підхід довів свою ефективність в оптимізації експлуатаційних витрат і скороченні термінів доставки вантажів.

Економічний ефект від такої роботи фахівці порівнюють з витратами на утримання 10 локомотивів щодоби. При цьому тривалі поїздки вигідні і самим локомотивним бригадам, які отримують можливість вироблення більшої кількості годин за меншу кількість поїздок, а також оплати праці за підвищеним тарифом та отримання премій.

Новий режим руху спочатку в тестовому, а потім у штатному режимі незабаром почне працювати на дільницях: Коростень — Конотоп, Козятин — Конотоп.

У квітні планується також початок проекту з доставки вантажів з Миколаєва до Дніпра одним локомотивом.

За словами директора операційного Вячеслава Єрьоміна, впровадження технології подовжених тягових плечей виконується після виваженої та всебічної оцінки всіх фінансових ризиків, прогнозного аналізу впливу на технологічний процес перевезень, підготовки ремонтної бази, навчання обслуговуючого персоналу, приведення у відповідність супровідних задач інформаційної складової тощо. «Подовження тягових плечей — інженерна задача, імплементація якої в перевізний процес дозволяє Укрзалізниці отримати позитивні фінансові результати», — наголосив Вячеслав Єрьомін.

Набув чинності наказ Мінінфраструктури від 01.02.2019 № 74 «Про затвердження Змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України». Текст наказу розміщено в «Офіційному віснику України» від 09.04.2019, № 27. Наказ зареєстровано Міністерством юстиції України 12.03.2019 за № 243/33214.

 

Зокрема, до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України введено нову класифікацію поїздів — розподіл на фірмові за рівнем сервісного обслуговування класу «комфорт», «стандарт», «економ». Визначено порядок проїзду у вагонах-салонах.

Визначено порядок оформлення проїзду з пересадками — у випадку запізнення на поїзд у пункті пересадки при визначенні вини перевізника буде враховуватися дотримання зазначених вимог.

Уточнено перелік випадків, у яких перевізник може відмовити у посадці в поїзд і порядок повернення вартості невикористаних проїзних та перевізних документів.

Змінено норми перевезення ручної поклажі та уточнено порядок її перевезення у вагонах пасажирських поїздів.

Приведено у відповідність до законодавства застосування термінів стосовно «особи з інвалідністю». Доповнено можливість оформлення проїзного документу для дитини з інвалідністю та супроводжуючої особи на одне прізвище, зазначене в документі про право на пільгу, що дасть змогу пасажиру самостійно змінювати супроводжуючого.

Уточнено умови перевезення велосипедів у поїздах різної категорії та встановлено розмір плати за цю послугу.

Змінено умови перевезення тварин у поїздах, а саме дозволено перевезення дрібних кімнатних (собак малих порід, котів птахів тощо) у вагонах усіх категорій (крім СВ та М) без викупу всіх місць та з обов’язковою оплатою за перевезення. Порядок перевезення собак великих порід залишається незмінним. А перевезення дрібних кімнатних тварин (собак малих порід, котів птахів тощо) у вагонах категорії М та СВ здійснюється за умови викупу незайнятих місць в купе.

Укрзалізниця підписала 2 контракти на постачання дизельного пального з переможцями аукціонів, що відбулися в системі ProZorro 27 березня. Кожен аукціон складався з 25 тис. тонн дизпального. Крім того, укладено додаткові угоди на зменшення ціни пального при наданні перших рознарядок постачальником. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. 

Один з контрактів підписаний з ПП «ОККО КОНТРАКТ» за ціною 28200 грн за тонну. Інший укладений з ТОВ «Анвітрейд» за ціною 28083 грн за тонну.

За словами керівника Укрзалізниці, усі договори на постачання дизельного пального передбачають перерахунок ціни залежно від зміни показників Platts. Тому Укрзалізниця уклала додаткові угоди на зменшення ціни пального при наданні перших рознарядок постачальником. «Так, за договором з ПП «ОККО КОНТРАКТ» ціна знизилася до 27814 грн за тонну. За договором з ТОВ «Анвітрейд» — до 27696 грн за тонну. Це ще один аргумент на користь формульного ціноутворення. За умови його відсутності, в умовах зниження цін на ринку, Укрзалізниця була б змушена купувати дизель за завищеними цінами. Варто також окремо наголосити, що іншою особливістю умов постачання для потреб Укрзалізниці є відстрочка платежу в 5 банківських днів», — розповів Євген Кравцов.

Згідно з ціновою інформацією Консалтингової компанії UPECO ціни на великооптові партії дизельного пального на день підписання договорів складали 27167 грн за тонну на умовах попередньої оплати.

Передбачається, що найближчими днями будуть підписані ще два договори на постачання 50 тисяч тонн пального з переможцями інших двох аукціонів, які відбулися 1 квітня.

АТ «Укрзалізниця» ініціює зміни до Податкового кодексу України. Пропонується на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, встановити фіксований податок. В останній редакції Податкового кодексу залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку, що спричинило значне зростання витратних статей державної компанії.

 

Зокрема, товариство пропонує встановити податок на земельні ділянки в розмірі 0,25 % від їх нормативної грошової оцінки в разі, якщо нормативну грошову оцінку таких земель проведено, та 0,25 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області в разі, якщо нормативну грошову оцінку не проведено. З такою ініціативою компанія звернулась до профільних комітетів Верховної Ради України.

«Виникла абсурдна ситуація, коли Укрзалізниця позбавлена пільги із сплати податків за користування землею, на якій прокладені колії та знаходяться інфраструктурні об’єкти. Слід зазначити, що за кордоном залізничні колії не обкладаються жодним податком. Це стосується не лише розвинених країн Заходу, а й сусідніх Польщі та Білорусі. На жаль, в Україні така опція не діє щодо залізничного транспорту. З іншого боку, наприклад, землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування взагалі не підлягають оподаткуванню, що створює нерівні умови та порушує принципи справедливості оподаткування», — прокоментував директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

У компанії переконані, що збільшення витрат з 1,2 млрд грн (сплачено у 2018 році) до 4,2 млрд грн за 2019 рік створить передумови для економічно необґрунтованого заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту та зменшення інвестиційної привабливості галузі. «Треба приймати рішення та ставати на цивілізований шлях зменшення, а згодом повного звільнення залізниці від сплати земельного податку. У разі не врегулювання цих питань, підприємства залізничного транспорту отримають збільшення видатків та будуть вимушені збільшувати тарифи на свої послуги», — прокоментував Андрій Рязанцев.

Наразі сплату земельного податку на 2019 рік для Укрзалізниці заплановано в сумі майже 4,2 млрд грн. Це більше на 3 млрд грн або в 4,5 разу, ніж планувалося. Нагадаємо, що таке збільшення пов’язано з тим, що з 01.01.2019 з п. 284.4 ст. 284 Податкового кодексу України виключено слова «надані для залізниць в межах смуг відведення», тому залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку в розмірі 25 % нарахованого податку, обчисленого відповідно до ст. 274 і 277 Кодексу. Загалом у користуванні Укрзалізниці знаходиться близько 134 тис. га землі.

Паралельно із цим органи місцевого самоврядування розпочали масштабну роботу з перегляду ставок плати за земельні ділянки, надані для залізничного транспорту, та своїми рішеннями встановлюють нові, значно збільшені ставки податку, що також веде до значного збільшення витрат Укрзалізниці.

Сторінка 2 з 223«««123456»»»
© 2019 | Support by Dmytro S. Zaburmeha ©2018 | Всі права захищені
Матеріали сайту не можуть бути використані частково чи повністю без письмової згоди авторів сайту